Няма логика да се правят промени по нормативната уредба за провеждането на шофьорските курсове сега, тъй като скоро се очакват нови европейски директиви. Това коментира председателят на Регионалния авто-инструкторски съюз Дойчо Пеев по повод предвижданите от Министерството на транспорта промени в учебните центрове. Една от тях е ограничаване броя на изпитите на кандидат-шофьорите. Те ще могат да се явяват максимум четири пъти за шест месеца, а ако и четвъртият път е неуспешен, обучението трябва да започне отначало.
"Процентът на лицата, които се явяват повече от три пъти, е прекалено малък и ми се струва, че това нещо няма да работи. По-добър вариант е друг - да се увеличи броят на часовете, които се отработват след всяко отпадане. Но не е логично в момента да се предприема промяна в учебната документация. Причината е, че предходната година Европейската комисия на първо четене прие изменения в подготовката на водачи на МПС, както и единна европейска електронна книжка. И се чака сега новият Европейски парламент да приеме на второ четене неща, които ще важат за всички страни членки на ЕС, така че няма логика да се правят промени сега", каза Дойчо Пеев.
Темите са били разисквани и на среща, организирана от Държавна агенция “Безопасност на движението по пътищата”. След нея, авто-инструкторските съюзи са представили своето становище, поясни той. Нова дискусия от бранша очакват след изборите.
Една от причините са очакваните нови европейски директиви
Фактор Фактор
Още от Улицата
"Правосъдие за всеки": Политическата криза може да помете парламентаризма!
Според инициативата депутатите се упражняват в предизборна реторика, правят тънки политически сметки и се стараят да се харесат на твърдите си електорати, вместо да работят за държавата
Над 100 хиляди софиянци все още са без парно заради авария
Засегнати са софийските квартали "Дружба" 1, "Гео Милев", "Младост" 1, 2, 3 и 4 и "Яворов"
Зимна обстановка по пътищата в страната
Сняг вали все още на проходите "Рожен", "Пампорово" и "Превала", а дъжд - на прохода "Печинско" и на Прохода на Републиката