Нашето училище все още остава обучилище. Част от знанията не са изобщо адекватни нито към възрастта, нито към бъдещето на децата. На заден план остават неща, свързани с гражданското поведение, със здравето и живота. Училището, още когато е създадено от древните гърци, е създадено, за да създава граждани."
Това мнение изрази пред БНР психологът Иван Игов.
Той коментира, че училищният психолог не е терапевт, не е и психологически консултант. Неговата роля е по-скоро превантивна, посочи Игов и уточни, че няма нито една истинска магистратура по училищна психология.
България е единствената страна в ЕС, в която психологията не е регламентирана като професия, подчерта Иван Игов в предаването "Преди всички".
"Иначе в училище има куп млади хора, психолози, много всеотдайни, но големият проблем и на учителите, и на психолозите е, че поколенията се променят. Дигиталните поколения са много различни. Те не възприемат света по абстрактно-логичен начин, както е построена учебната система. Те събират собствени стимули, които да комбинират по начин, характерен за всеки един от тях. Това правят нашите деца. Те събират информация и подреждат като собствен пъзел тази информация много по-различно от това, което се случва в училище", аргументира се Игов.
"Трябва да променим цялата образователна система. Всичко, което сега децата възприемат по един скучен, абстрактен начин. Това означава тотална промяна в образователната система", категоричен е психовологът.
Според него днешните педагози са "изправени пред една барикада" и използват стари средства и подходи, които в повечето случаи са и неразбираеми за децата.
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца