Възобновява се процедурата за концесия на летище София, това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски в ефира на телевизия „Европа“.
Концесията беше спряна от служебния кабинет в началото на април. Московски обаче е категоричен, че летището трябва да се управлява от професионален оператор, а с приходите да се оздравят Железниците. Министърът сменя и ръководството на аеропорта Директор става Владимир Рапонджиев - бивш началник по сигурността.
Концесията е нужна, убеден е обаче новият-стар министър на транспорта. С парите от концесията ще се финансират дълговете на БДЖ, които възлизат на близо 440 милиона лева.
"Там трябваше да бъдат постигнати две основни цели. Летището да бъде управлявано от професионален оператор, и на второ място прихода от авансовото плащане за тази концесия да бъде използван за решаването на проблемите на дълговете в Железницата. Нито един от тези проблеми не е решен, така че няма алтернатива на концесията. подарява или нещо друго се случва с летище София. Само да обясня, и че по закона за концесиите собствеността за целия период остава публично-държавна собственост и не се променя. Единствено само управлението на тази инфраструктура се предоставя на професионални оператори", коментира Московски.
Рокади има и в ръководството на летище София, съобщи Московски. Владимир Рапонджиев застава начело на аеропорта. Той е бивш директор по сигурността, уволнен от досегашния директор Пламен Станчев, който беше назначение на служебния кабинет. Мотивът за рокадата Московски обясни с пробива в сигурността на летището. Припомняме, че в началото на месеца започна разследване за достъп до цялата информационна система на аеропорта, предоставен неправомерно на частна фирма. В тази система според запознати се съдържа пълна информация за пътниците, минали през летището в последните десетина години.
"Рапонджиев повече от 10 години отговаряше за сигурността на летището. Запознат е с абсолютно всички дейности на самото летище. Смятам, че няма проблем да се справи с управлението на това дружество. Вие знаете, че бяха допуснати пробиви в сигурността на летището през последните седмици. Запознати сте с информацията, която се проверява от ДАНС и Прокуратурата, за източване на информационния масив на летището, така че аз не бих гласувал доверие на това ръководство, което заварих. Нямам причини да продължавам да работя с тях", добави още той.
Московски е скептичен и по отношение на новината, която обяви вече бившият служебен министър Христо Алексиев, че китайски инвеститори проявават интерес към БДЖ.
Ивайло Московски: "Не съм видял нито един документ, черно-бяло записано. Това което се анонсира в публичното пространство не ми изглежда сериозно. Нали не си представяте, че е възможно без законова процедура, да бъдат доставени". В началото на новата седмица ще са ясни заместник-министрите на транспорта.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг