И какво стана сега - големите плановици в държавното управление не могат да подсигурят поддържането на пътищата, да не говорим за нещо по-сериозно като проектиране и строителство на нови магистрали. Голямо планиране падна през последните две години откакто #ГЕРБ не е на власт! Няма що - на приказки в телевизионните студиа и по форуми. А реализация - кръгла нула! Планират, та пушек се вдига. То за бутафории ли не говориха, то за сериали с магистрали. А те какво правят - пътища през крив макарон! Но лошото е, че големият потърпевш ще са ????????българските граждани. Не некадърният министър - тв звезда. Защото хората няма да получат така нужната инфраструктура - не говоря само за пътища, а и #ВиК обекти, #ЖП, общинска инфраструктура. Пълна разруха! Това написа бившият регионален министър и водач на кандидат-депутатската листа на ГЕРБ-СДС в Ловеч Николай Нанков след участието си в дискусията „Мисия безопасни пътища“, организирана от Института за пътна безопасност.
От 1 април цялата републиканска пътна мрежа от 20000 км ще остане без поддържане. Защото действащите договори бяха прекратени без да се обвърже действието им до избирането на нови изпълнители. След приключване на зимното поддържаме на пътищата, което само за месеците януари и февруари (без почти никакъв сняг) ще струва по сметки на МС 158 млн. лв. (при нас средно за цял сезон беше ок. 80 млн. лв.), държавата ни остава без пътна поддръжка. Администрацията под “вещото” ръководство на Шишков няма да успее да завърши търговете, които обяви с огромно закъснение - едва в средата на февруари. Сякаш досега #АПИ не е правила процедури по Закона за обществените поръчки и не знае, че за месец-два няма как да приключат. Изобщо не коментирам, че търговете са за3,6 млрд.лв. и единичните цени в тях са увеличени не с процента на инфлацията, а с цели средно 49% (2 пъти и половина повече) а може и това да е била целта. Ама нищо - нали не е ГЕРБ, на другите е позволено явно!
Много приказки се изговориха през последните две години и за договорите на инженеринг, и за инхаусите, и за авансите. Помните ли как бяха заклеймявани, че са незаконни и пр. Е, явно според новите във властта тези определения важат само когато ГЕРБ работи по тези договори. Защото познайте какво - те не са прекратени, авансите не са изискани обратно от държавата. Министрите продължават да работят по тях, да плащат, да възлагат. Ето това е бутафория!
“Аванс” беше превърнат в мръсна дума. А при настоящия регионален министър са разплатени близо 420 млн.лв. над авансите по “лошите” инхаус процедури. Знаете ли какво още е направено при министъра-плановик - в края на декември м.г. е платен аванс за участък от магистралата #Русе-#ВеликоТърново, без да има строително разрешение, нито дори инвестиционен проект. Ама нищо - нали не е ГЕРБ, на другите е позволено явно!
Още нещо - през 2019 година при управлението на кабинета на Бойко Борисов след търг бяха сключени 2 договора за строителство на участъка #Ботевград-#Мездра с условие да се плаща100% при приемане на обекта – без авансови и междинни плащания, а след Акт15. Да, но през ноември миналата година тези договори са анексирани и има вече междинни плащания до момента от над 150 млн.лв. Това е грубо нарушение на Закона за обществените поръчки и компетентните институции трябва да се намесят.
Всички шофьори виждат по пътищата коловозите в активната (средната) лента от претоварени тирове. Знаете ли защо е това - защото контролът за претоварването е паднал до критични нива. Ама нищо - нали не е ГЕРБ, на другите е позволено явно!
Всичко това доказва едно - че целият “сериал” е бил изцяло с политически мотиви. Но по-лошо е друго - че наказват гражданите, които са големите потърпевши от тази управленска бутафория!, добавя бившия министър.
Избори 2023
Още от Избори 2023
Христо Иванов: Защо сега не е моментът да си правим експерименти с България
ОИК-София: Най-късно утре до обяд се очаква да приключи приемането на протоколи в София
17 машини за гласуване са блокирали
Васил Терзиев: Всеки глас обезсмисля безобразията по веригата