25 Ноември, 2024

Изчислиха колко е струвала предизборната кампания през октомври

Изчислиха колко е струвала предизборната кампания през октомври

На парламентарните избори през октомври в надпреварата се включиха общо 28 партии и коалиции и два инициативни комитета. Според подадените пред Сметната палата отчети, те са разполагали с приходи в размер общо на 9 180 951 лв. 

Отчетите от изборите на 2-и октомври, 2022 г. показват, че участниците са похарчили общо 8 060 866 лв. И в тази кампания средствата за медийно отразяване заемат най-голям дял от общите разходи – 72.7% или 5 866 081 лв. В тази сума са включени и средствата от медийни пакети, които възлизат на 714 740 лв., пресметнаха от сайта openparliament.net

Второто разходно перо за партиите и коалициите се явяват “Масовите прояви и агитационните материали”. За тях са похарчени 1 030 421 лв. (12.8% от всички разходи). Изглежда, че партиите не са залагали на пряк контакт с техните избиратели, а са разчитали в огромна степен на еднопосочна комуникация чрез медийна реклама в контролирана от тях среда и с предварително избрана визия.  

Традиционно пренебрежителни по размер са разходите за възнаграждения (15 017 лв. или едва 0.19%) и консултантски и социологически услуги (6 600 лв. или само 0.08%) по време на кампании. Само две формации – БСП за България и Продължаваме Промяната са заплатили труд на ангажираните с кампаниите им. Явно участниците в изборите продължават да организират агитационните си дейности по места с доброволни усилия на симпатизанти и партийни функционери. 

Най-много разходи в кампанията е направила коалицията Продължаваме Промяната – 2 622 535 лв. Тя е следвана от Демократична България – 1 247 018 лв. и Възраждане със 771 632 лв. И петте формации, посочени в графиката, са отделили основната част от разполагаемите си средства за политическа реклама в медиите. Все пак прави впечатление, че от ГЕРБ са заделили най-много ресурси именно в това перо. В сравнителен план Възраждане са разпределили по-равномерно сумите като са харчили средства за наем и транспорт и масови прояви. 

В кампанията за изборите на 2-ри октомври 2022 г. средствата за медии са насочени основно към онлайн платформи (2 240 131 лв. или 39%) и частни телевизии (2 016 338 лв. 35%). Най-малко пък са разходите за БНР – 82 224 лв. (1.3%) и частни радиостанции – 276 675 лв. (4.8%). 

Сподели:
Защо в България националконсервативните партии са в разцвет

Защо в България националконсервативните партии са в разцвет

В българския парламент неизменно се озовава по една партия спасителка, центрирана около лидер, който промотира ред, стабилност, уникален български код и национална гордост. Защо тези формации са в разцвет?

Кой каквито и сметки да си прави за предсрочни избори у нас,  едно е сигурно - грешни са

Кой каквито и сметки да си прави за предсрочни избори у нас,  едно е сигурно - грешни са

И резултатът ще е по-лош от страховете ни, ама дори не знаем в каква посока

Едната от статуите от Хераклея Синтика вероятно е на внук на император Октавиан Август

Едната от статуите от Хераклея Синтика вероятно е на внук на император Октавиан Август

Вероятно нейн автор е световноизвестният през 3 в. преди Христа скулптор Праксител,