Под прозорците на Европейския парламент непрекъснато има протести. При нас екзотиката е, че министър ще участва в протеста на превозвачите в Брюксел. Това едва ли ще доведе до нещо. Ако България иска да защити своя интерес, мястото е в Съвета, където са страните членки и по-лесно може да се блокира този пакет. Това коментира в сутрешния блок на БНТ бившият външен министър и бивш евродепутат Ивайло Калфин.
Българското правителство трябваше да обвърже този въпрос с друг важен въпрос, примерно темата за командированите работници, която бе важна за Франция и Холандия и която ние подкрепихме по време на българското европредседателство. Сега няма с какво да защитим нашите интереси, смята Калфин.
„В Съвета непрекъснато се въртят около 200-300 досиета по различни теми и всяка държава показва кое за нея е важно, кое е важно за другите страни, а не да се хване за едно единствено досие и да работи по него”, допълни той.
По думите му блокирането на пакета става по-лесно в Съвета, а не в Европарламента, където има 760 депутати и трябва подкрепата на половината от тях. Това значи, че всеки български евродепутат трябва да осигури подкрепа от 20 свои колеги.
Според Калфин трябва да търсим подкрепа, ако управляващите и евродепутатите успеят втори път, темата ще отиде в следващия Европарламент.
Калфин изрази съжаление, че темата за пакет "Мобилност" не е била засегната по време на Българското европредседателство, както и тази за ограничаване на вредните емисии при производство на електроенергия, където страната ни отново е в губеща позиция.
Ивайло Калфин
Жалко е, че темата за пакета "Мобилност" не беше засегната по време на европредседателството, посочи още бившият евродепутат
Фактор Фактор
Още от България
Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов
Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България
Слънчево и малко по-топло
Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит