Според независим доклад, споделен с Ройтерс, почти всички пакетирани храни и напитки, продавани в Кения от местни и международни компании, ще изискват етикет с предупреждение за здравни рискове
Това гласи ново правило от правителството на африканската страна.
Около две трети от продуктите са определени като „нездравословни“ въз основа на модели, използвани в международен план, като Nutri-Score, които – за разлика от кенийския модел – отчитат и положителните хранителни вещества.
Нито кенийското правителство, нито компаниите са отговорили на исканията за коментар.
ATNI е проследявала продукти в световен мащаб и в страни като САЩ и Индия, но докладът за Кения, заедно с този от Танзания, е първият по рода си в африканска страна.
Неправителствената организация установи миналата година, че продуктите, продавани от най-големите световни компании за храни и напитки в по-бедните страни, са средно по-малко здравословни от тези, продавани в по-богатите страни.
Кения публикува своя модел за хранителен профил този месец и се ангажира да го използва за етикети, залепени на предната страна на опаковката.
Доклад на организацията с нестопанска цел „Достъп до храненето“ установи, че съгласно тези правила 90% от продуктите, продавани както от международни компании като Coca-Cola, така и от Nestle, така и от местни фирми като Brookside Dairy Ltd и Manji Foods Industries, съдържат твърде много сол, захар или наситени мазнини.
Превод: Faktor.bg


Коментари (0)