6 Декември, 2025

Ким Чен Ун: Северна Корея може да остане без храна, хората да бъдат готови за "труден марш"

Ким Чен Ун: Северна Корея може да остане без храна, хората да бъдат готови за "труден марш"

Ким Чен-ун

Причината - страшен тайфун нанесъл огромни щети на отглежданото в страната зърно

Възможно е да се стигне до недостиг на храна в Северна Корея. Това обяви лидерът на страната Ким Чен Ун по време на реч на пленума на Централния комитет на Корейската работническа партия, съобщават световни медии. 

"Поради щетите от миналогодишния тайфун планът за отглеждане на зърно не беше изпълнен и следователно в момента има напрегната ситуация с осигуряването на населението с храна", предупреди лидерът на Северна Корея.

Според Ким Чен Ун, цитиран от южнокорейската телевизия, удължаването на карантинните мерки, въведени в КНДР поради коронавируса, "доведе до продължаване на борбата за осигуряване на населението с дрехи, храна и жилище".

Освен това Ким Чен-ун призова партията и хората от Северна Корея да бъдат готови за нов "труден марш". Този термин в историята на КНДР се отнася до периода от 90-те години на миналия XX век, когато страната преживява тежка икономическа криза, утежнена от масовия глад.

По-рано южнокорейските медии коментираха, че Ким Чен Ун забележимо е отслабнал.
Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.