Икономическото забавяне в Китай, последиците от търговски сделки на Доналд Тръмп, сключени по време на неговия мандат, и "отчаяното" търсене на природен газ от Европа създават неочаквани печалби за някои китайски енергийни компании. В същото време ситуацията създава възможност на Европа да попълни хранилищата си от природен газ през зимата, пише в. "Уолстрийт джърнъл", цитиран от "24 часа".
Необичайната комбинация помага на Европа да се запаси за зимата, посочва американското издание.
При спад на търсенето заради по-трудната икономическа конюнктура китайските компании, които подписаха дългосрочни договори за закупуване на втечнен природен газ от САЩ, продават излишъка и печелят стотици милиони долари. Сред купувачите са Европа, Япония и Южна Корея. Само 19 кораба с втечнен природен газ от САЩ са акостирали в Китай през първите осем месеца на годината, в сравнение със 133 за същия период на миналата година.
Към момента компаниите в Китай са получили с 30 процента повече газ от Русия през тази година, показват данни на китайските митници. Увеличението се дължи на планирано повишаване на доставките по газопровода "Силата на Сибир" и на купуване на руски ВПГ, обикновено със сериозна отстъпка, сочат данните за доставките.
Китайските продажби за Европа са твърде малки, за да помогнат на континента да избегне потенциален недостиг тази зима. Те обаче дават поглед върху повишената зависимост на Москва от Пекин. Русия се обърна към Китай за икономическа и политическа подкрепа след нахлуването в Украйна, но китайските компании подкопават усилията й да посее разделение в Европа, предизвикано от намалените доставки на синьо гориво, посочва "Уолстрийт джърнъл".
САЩ и Китай договориха редица дългосрочни сделки за втечнен природен газ на фона на натиск върху Пекин от администрацията на Тръмп за увеличаване на вноса от САЩ. Тези доставки са индексирани към американския бенчмарк "Хенри хъб" (Henry Hub), където цените са доста по-ниски от тези в Европа и Азия.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг