Китай планира да наложи специална пристанищна такса за американски кораби, акостиращи в китайски пристанища - в отговор на решението на администрацията на Тръмп да наложи такси за китайски кораби, пише The Wall Street Journal.
Китайското министерство на транспорта съобщи в петък, че таксите ще се събират от кораби, собственост на американски компании, организации или физически лица. Плавателните съдове, при които 25% или повече от собствеността е притежание на американски субекти, както и тези, които плават под американски флаг, също ще бъдат облагани със специалната пристанищна такса, допълват от министерството.
Тези категории кораби, акостиращи в китайски пристанища, ще бъдат таксувани с 400 юана или 56 долара на нетен тон от 14 октомври тази година. Таксата ще се увеличи до 640 юана на нетен тон от 17 април 2026 г., 880 юана от 17 април 2027 г. и 1120 юана от 17 април 2028 г.
За кораби, акостиращи в множество китайски пристанища в рамките на едно и също пътуване, специалната пристанищна такса ще се събира само на първото пристанище. Всеки кораб ще бъде облаган със специалната пристанищна такса за не повече от пет пътувания годишно.
Пекин предприе този ход в отговор на решението на администрацията на президента Доналд Тръмп да наложи подобни такси – 80 долара на нетен тон при акостиране на построени в Китай, притежавани или управлявани от китайски субекти кораби. Некитайските оператори на кораби, построени в Китай, ще се изправят пред по-високата от двете ставки - или 23 долара на нетен тон, или 154 долара за 20-футов еквивалент на единица капацитет.
Китайското министерство на транспорта заяви, че предприетата от САЩ мярка нарушава принципите на международната търговия и морското споразумение между Китай и САЩ, като сериозно накърнява морската търговия между двете страни.
Превод: Faktor


Коментари (0)