Екологията стои зад вдигането на данъка върху старите автомобили, заради което и принципът му е „замърсителят плаща“. Така е в цяла Европа. Това заяви кметът на Бургас Димитър Николов пред БНТ.
"В община Бургас са регистрирани около 100 хил. автомобила, под около 40 хиляди влизат в тази категория. От тях, по наша информация, две трети се използват, а една трета не се използват по предназначение като автомобил. Някои се използват за запазване на паркомясто, част от тези автомибили се използват за склад. По-изгодно е да се плати годишният данък, защото тогава държавата няма да право да репатрира автомобил, за да освободи пространство.", каза още той.
"Данъкът на по-старите автомобили ще се вдигне с между 2 и 13 лв. на годишна база. Данъкът за по-новите автомобили ще се намали", разкри още Николов. "Всяка една община е ангажирана да въведе конкретни ставки, общинските съвети ще определят размера на данъка. Това решение не е политическо мотивирано - решението е на всички кметове, а темата се дискутира от години", допълни кметът на Бургас.
"Нашите опасения са, че следващите години България ще бъде залята от стари, дизелови автомобили втора ръка от Европа, които ще са сериозен замърсител, обясни Димитър Николов. Той цитира данни, че между 33-35% от замърсяването в градовете се дължи на автомобилния трафик. Мерките за по-чисти градове включват - закупуване на нови, екологични автобуси, изграждане на зелени пояси и редовно почистване на улиците", завърши Димитър Николов.
Улицата
Кметът на Бургас за данъка върху старите коли: Решението е на местната власт и не е политически мотивирано
Димитър Николов
В цяла Европа принципът е „замърсителят плаща“, заяви Димитър Николов
Фактор Фактор
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца