Коалицията от Г-7 планира да определи два ценови тавана на руските петролни продукти през февруари : един за тези, които се продават на по-висока цена от суровия петрол, и втори за тези, които се продават на по-ниска цена.
Това съобщи представител на Г-7, предаде Ройтерс .
От 5 февруари коалицията ще наложи и ценови ограничения на руски петролни продукти като дизел, керосин и мазут, за да намали допълнително приходите на Москва от износ на енергия и способността ѝ да финансира инвазията си в Украйна.
Коалицията, която включва Австралия, Канада, Япония и Съединените щати, както и 27 държави от Европейския съюз, наложи ценови таван на руския петрол от 60 долара за барел от 5 декември 2022 г., в допълнение към ембаргото на ЕС върху вноса на руски суров петрол по море.
Отбелязва се обаче, че определянето на ценови лимит за петролните продукти е по-трудно от определянето на ценови лимит само за суровия петрол, тъй като има много петролни продукти и цената им често зависи от това къде се купуват, а не от това къде се произвеждат, каза служител пред Ройтерс, пожелал анонимност.
Той отбеляза, че дизелът и керосината обикновено се търгуват с премия спрямо суровия петрол, докато мазутът обикновено се продава с отстъпка, поради което Г-7 обмисля два ценови тавана.
Докато коалицията се стреми да лиши Москва от приходи, тя също така иска да избегне дебалансирането на световния енергиен пазар и повишаването на цените за потребителите в собствените си страни.
В публикацията се обяснява, че цените на продуктите зависят от спецификациите, включително съдържанието на сяра и метали. Например, нискосернистото мазутно масло в момента се търгува с около 150 долара за тон по-скъпо от високосернистото. А цените на дизела се търгуват с 40 долара за барел по-скъпо от суровия петрол Brent, според оценки на Ройтерс.
В края на октомври стана известно, че бензиновата криза в Русия , причинена от украински удари с дронове по местни рафинерии, набира скорост. Бензиностанциите в Свердловска област спряха да продават 95-и бензин. Също така, когато се вика линейка, те често отказват да изпратят кола поради липса на бензин.
След бензиновата криза, която е съпроводена с 40%-50% увеличение на цените от началото на годината и недостиг на гориво, Русия може да започне да има проблеми с авиационното гориво.
Превод: Faktor.bg


Коментари (0)