24 Ноември, 2024

Колко пари похарчиха партиите в кампанията за реклама и кой е лидер в класацията?

Колко пари похарчиха партиите в кампанията за реклама и кой е лидер в класацията?

Разходите за медии на участниците в изборите са нараснали с повече от 1 млн. лева в последните 10 дни

Два дни преди края на кампанията, участниците са похарчили общо 2 528 822 лв. за реклама. Това са средствата, отчетени за двата избора – за ЕП и за Народно събрание, към 5-и юни, 2024 г. Това сочат резултатите, обявени от Институтът за развитие на публичната среда.

Така се оказва, че разходите за медии на участниците са нараснали с повече от един милион лева в последните десет дни. Тази сума е сходна със средствата в кампанията за изборите от април, 2023 г., и почти равна на тези за кампанията за президентски и парламентарни избори от ноември, 2021 г.

За пореден път партиите са изчаквали последните дни преди изборите, за да засилят рекламата на посланията си в медиите. Само две формации не са сключили договори към 5-и юни 2024 г.

Най-много средства са похарчили от Възраждане – 493 385 лв, следвани от Продължаваме Промяната – Демократична България (ПП-ДБ) с 373 410 лв. и Има Такъв Народ – 241 928 лв. Така има значително разместване в подредбата на формациите спрямо предходните десет дни в кампанията.

От Възраждане увеличават три пъти разходите си за реклама в последната седмица и са сключили договори за сериозни суми с двете големи частни телевизии у нас. От ИТН също имат споразумения с bTV и Nova TV и това води до увеличение от десет пъти на разходите им за реклама спрямо първите 20 дни от кампанията.

От ГЕРБ-СДС (които са четвърти по разходи) пък подхождат по напълно различен начин и към този момент нямат сключени договори с нито една от двете телевизии.

Общо 31 медии са публикували договори с политическите формации. На първо място по привлечени средства продължава да е телевизия Евроком с 566 081 лв., следвана от БНТ с 492 038 лв. и Nova TV с 345 656 лв.

И в предишни кампании телевизия Евроком е била сред най-предпочитаните за реклама. Тя е избрана от 22 формации – както парламентарни, така и от по-малки политически субекти. Регистърът на ЦИК също показва, че към медията са насочени значителна част от пакетите в кампанията (и за ЕП и за Народно събрание).
Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас