В момента Русия не е в състояние да произвежда повечето от типовете си самолети. Такова мнение изрази в ефира на украинското "Radio NV" авиационният експерт и производител на средства за радиоелектронна борба Анатолий Храпчински.
"Напоследък чухме изявления, че Су-34 могат да носят бомби ФАБ-6000 или "Кинжали". Защо? Защото самолетите Су-34, Су-30, Су-35 и Су-57 са моделите, които Русия е способна да произвежда със сегашните си мощности. Но това количество е само около 10 самолета годишно. И онова, което видяхме през изминалите две години – доставките на тези самолети на въоръжение в руската армия – представлява изпълнение на договори, подписани през 2017-2018 година. С други думи, не става въпрос за преминаване към "военни релси" в авиационния сектор", обяснява Храпчински.
Важни новини за руската авиация
В края на миналата година военнополитическият наблюдател Александър Коваленко заяви, че от началото на пълномащабното нахлуване Русия е загубила в Украйна над 300 самолета. Повечето от тях Москва все още не е способна да възпроизведе.
Междувременно в края на миналата година бяха разпространени кадри на предаване на нова партида самолети Су-57 и Су-34 на руската армия. Москва обаче не посочва за какъв брой става въпрос.
Освен това анализатори от Business Insider съобщават, че Русия е намалила употребата на коригируеми авиационни бомби (КАБ) на фронта с 70%. Причините за това включват подобрението на украинската противовъздушна отбрана и атаките с дронове срещу летища и други авиационни бази.
Превод: faktor.bg
Още от Свят
Хиляди посрещнаха студентите, дошли пеша в Белград, за да протестират
Първи пристигнаха ученици от Ниш, от Южна Сърбия, които изминаха най-дългия маршрут от над 150 километра.
Пионтковски: Путин и Стив Уиткоф се разбират чудесно, защото на младини и двамата са били рекетьори
Русия нанесе коварен ракетен удар в центъра на жилищен квартал в Кривой Рог
Вече има осем ранени вследствие на руския удар, като петима от тях са хоспитализирани в средно тежко състояние,