В момента Русия не е в състояние да произвежда повечето от типовете си самолети. Такова мнение изрази в ефира на украинското "Radio NV" авиационният експерт и производител на средства за радиоелектронна борба Анатолий Храпчински.
"Напоследък чухме изявления, че Су-34 могат да носят бомби ФАБ-6000 или "Кинжали". Защо? Защото самолетите Су-34, Су-30, Су-35 и Су-57 са моделите, които Русия е способна да произвежда със сегашните си мощности. Но това количество е само около 10 самолета годишно. И онова, което видяхме през изминалите две години – доставките на тези самолети на въоръжение в руската армия – представлява изпълнение на договори, подписани през 2017-2018 година. С други думи, не става въпрос за преминаване към "военни релси" в авиационния сектор", обяснява Храпчински.
Важни новини за руската авиация
В края на миналата година военнополитическият наблюдател Александър Коваленко заяви, че от началото на пълномащабното нахлуване Русия е загубила в Украйна над 300 самолета. Повечето от тях Москва все още не е способна да възпроизведе.
Междувременно в края на миналата година бяха разпространени кадри на предаване на нова партида самолети Су-57 и Су-34 на руската армия. Москва обаче не посочва за какъв брой става въпрос.
Освен това анализатори от Business Insider съобщават, че Русия е намалила употребата на коригируеми авиационни бомби (КАБ) на фронта с 70%. Причините за това включват подобрението на украинската противовъздушна отбрана и атаките с дронове срещу летища и други авиационни бази.
Превод: faktor.bg
Още от Свят
Джейк Съливан: Стратегическите цели на Русия във войната срещу Украйна се провалиха
Има възможност за постигане на справедлив мир за Украйна, твърди съветникът на Байдън
"Приятелски" удар по Путин - Иран отказа да признае Крим за руски
Техеран не признава също и окупираните части от Донецка и Луганска област за територия на Русия
Лавров с нова глупост: САЩ и ЕС извиват ръцете на Сърбия, искат да предаде Русия
Русия е поискала спешни консултации със Сърбия относно ситуацията след санкциите на САЩ