26 Декември, 2025

Коронавирусът извади от строя най-големите поддоставчици за автомобилостроенето, спират работа

Коронавирусът извади от строя най-големите поддоставчици за автомобилостроенето, спират работа

В тежка ситуация са и редица фирми от другите подсектори на машиностроенето

Най-големите фирми, поддоставчици за автомобилостроенето, спират работа, съобщиха от Българската браншова камара "Машиностроене". Съобщението е разпространено от пресцентъра на Асоциацията на индустриалния капитал в България.

"Линамар България", Русе ("Монтюпе") - първоначално съобщиха, че спира работа от 6 до 10 април. На 25 март съобщиха, че спират работа от 30 март до 10 април.

"ВИТТЕ Аутомотив", Русе - от 16 до 20 март са в отпуск 30% от работещите; от 23 до 27 март други 30%. Спира работа цялото производство от 30 март, засега обявено за две седмици. Причини: спрени производствата на европейските автомобилопроизводители и доставчици, от друга страна - невъзможност за осигуряване безопасността на работещите (безопасен транспорт, разстояния между работните места и т.н.). Опасенията на ръководството са, че китайските поддоставчици възстановяват производството си, а поддоставчиците (конкуренти) от Мексико не са спирали работа и вероятността да бъдат изместени от тях е много голяма.

Друга ключова фирма (името й не се споменава в съобщението) временно спира работа изцяло в двата завода за две седмици - поради въведеното извънредно положение и временното спиране на производството в заводите на клиентите им.

Както е известно производителят на кабелни системи за коли "Язаки" спря работа и в трите си завода - в Димитровград, Сливен и Ямбол. Това засегна 5600 работници в трите града. Около 400 работници останаха заети по текущи проекти.

Ще се изнесат ли фирмите от България

Поддоставчиците за автомобилостроенето са в тежка ситуация заради:

Асоциацията не изключва възможността при ненамеса от страна на държавата отделни производства да бъдат изнесени в други страни.

"Бургаска корабостроителница" остава без работа. Има договор с Русия за ремонт на определени кораби по график. Договорът не е прекратен, но изпълнението му се отлага неопределено във времето: руските специалисти, които трябва да присъстват и консултират дейностите по ремонта, не могат да дойдат в България.

Забавят се и срокове за доставка на материали от западните страни. Вместо за 10-12 дни доставките стават за 20-25 дни.

Най-големият кораборемонтен завод "Одесос", Варна, в момента довършва ремонта на кораб, но не е ясно кога и как ще пристигнат други кораби за ремонт, за които има договор, тъй като от тези страни не могат да пристигнат специалисти, които контролират ремонта.

"Корабно машиностроене", Варна - спира работа за две седмици поради невъзможност да експедира изработена продукция за Италия.

В тежка ситуация са и редица фирми от другите подсектори на машиностроенето, за което браншовата камара е сигнализирала нееднократно, се казва в позицията на нейните представители.

Сподели:

Коментари (0)

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

В материал на Bloomberg се изтъква, че санкциите срещу агресора принуждават руския петрол да остава все по-дълго в морето, докато Москва и нейните купувачи търсят нови схеми за доставка

НАП напомня на клиентите как да избегнат двойното данъчно облагане

НАП напомня на клиентите как да избегнат двойното данъчно облагане

Метод може да прилoжи всяко лице, чийто доходът е бил правилно обложен

Изграждат зарядни станции за електромобили по АМ "Тракия"

Изграждат зарядни станции за електромобили по АМ "Тракия"

Два от общо шестте зарядни центрове ще бъдат разположени в близост до автомагистралата – при изходите за Чирпан и за село Кабиле, и са част от зарядната инфраструктура за електрически превозни средства