5 Декември, 2025

Крал Джорджо Армани, началото, разказано от журналистка на ANSA

Крал Джорджо Армани, началото, разказано от журналистка на ANSA

Снимка: ЕПА/БГНЕС

„Имаше и други големи имена в модата, горе-долу връстници на Армани, но той направи разликата, винаги беше специален.“

ANSA

Паола Берти, журналистката, която създаде модния отдел в ANSA, където постъпва през 1959 г., връстничка на дизайнера от Пиаченца, починал на 91 години на 4 септември, е следила всички негови ревюта до 2000-те.

„Още помня първото, през 1974 г. – разказва тя – беше първата му мъжка колекция. Изненада всички положително с това как бе вдъхнал нов живот на саката, но когато излезе да поздрави, някой се намръщи, защото на краката си носеше чифт бели маратонки.“

„Винаги е бил малко срамежлив човек, макар и много възпитан: видях го за първи път в началото на 70-те на един ферибот за Капри, където трябваше да се проведе събитието ModaMareCapri. Тогава работеше за Rinascente и ме впечатли този младеж, мой връстник – симпатичен и изряден.“ „Никога не е бил арогантен човек, напротив – да, самотник, но винаги отзивчив към другите, включително и към колегите дизайнери. Имаше Фере и най-вече Версаче. Говореше се за тяхното съперничество, но всъщност всеки си следваше своя път, може би само с известна любопитност какво прави другият.“

Берти присъства и година по-късно, през 1975 г., на първото женско ревю. „Беше изключително това, което бе постигнал с класическото мъжко сако – спомня си тя – сякаш му бе отнел душата, толкова го бе деструктурирал, и въпреки това никога преди не се бе виждала дреха толкова женствена и съблазнителна.“ Разбира се, жената, която дизайнерът имаше предвид, признава още Берти, беше вечна тийнейджърка – с гъвкаво тяло, малка глава, тесни бедра и, разбира се, без гърди. „С години онези с хубав бюст не успяваха да носят тези сака – казва Берти. – Спомням си, че когато веднъж след ревю му посочих това, той ме погледна и каза: ‘Спихни се, трябва да се спихнеш’. Ала за София Лорен направи чудеса.“

„Армани успя да постигне в Италия през 70-те това, което Кензо направи в Париж десетилетие по-късно – продължава Берти. – Той отбеляза повратната точка: успя да нанесе смъртоносен удар на онази мода от 70-те, която аз наричах ‘жълтеникава’ – избледняла, съставена от бежови, жълти и кафеникави тонове.“

Сподели:

Коментари (0)

Пълно ръководство: как да избереш часовник, който пасва на твоя стил

Пълно ръководство: как да избереш часовник, който пасва на твоя стил

Часовникът никога не е бил просто средство за мерене на времето. Той е малък, но силен аксесоар, който разкрива твоя стил, вкус и отношение към живота. С правилния модел всяка визия придобива завършеност и излъчване, а с неподходящия… сякаш нещо липсва. Ако си се чудил как да откриеш часовника, който сякаш е създаден специално за теб – това е моментът да разбереш!

Черното не е просто цвят: Това е характер и психолозите знаят защо

Черното не е просто цвят: Това е характер и психолозите знаят защо

Как любимият тъмен нюанс разкрива вътрешна дисциплина, емоционална дълбочина и особен тип увереност, която рядко се демонстрира на повърхността

Механични часовници – класика с пружинно задвижване

Механични часовници – класика с пружинно задвижване

Механичните часовници са не просто уреди за измерване на времето — те са символ на майсторство, традиция и изискан вкус. В епоха, в която електрониката доминира, именно механичният часовник остава живото доказателство за човешкия гений и търпението на занаятчията. За мнозина това не е просто аксесоар, а произведение на изкуството, съчетаващо техническа прецизност и естетика.