6 Декември, 2025

Кремъл остави без коментар разширяването на БРИКС

Кремъл остави без коментар разширяването на БРИКС

Дмитрий Песков

Разширяването на БРИКС (Русия, Бразилия, Индия, Китай, Южна Африка) е предмет на дискусия, Москва не смята за необходимо да излага позицията си относно приемането на конкретни нови страни, докато тази тема не бъде обсъдена от всички страни от асоциация. Това каза пред журналисти прессекретарят на президента на Руската федерация Дмитрий Песков, цитиран от ТАСС.

Представителят на Кремъл беше запитан как Русия гледа на възможността Аржентина, Обединените арабски емирства и Саудитска Арабия да се присъединят към БРИКС.

"Това е предмет на дискусия. Ние не смятаме, че трябва да изпреварваме и преди те [дискусиите] да се проведат между страните-членки на БРИКС, трябва да заявим нашата позиция. Във всеки случай става дума за страни с с което имаме достатъчно конструктивно взаимодействие в различни области", каза прессекретарят на президента.

В същото време Песков подчерта, че според руската страна "под една или друга форма разширяването на БРИКС ще допринесе за по-нататъшното развитие и укрепване на тази организация". "В каква форма и доколко, тепърва ще обсъдим на предстоящата среща на върха", добави той.
Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.