"Искрено съм се забавлявал по време на кариерата си,тъй като съм от малкото актьори, които са се снимали във всички жанрове", това каза на пресконференция във Фестивалния и конгресен център-клон на НДК във Варна италианската кинолегенда Франко Неро.
Той сподели, че е имал късмета да работи с гениалния режисьор Куентин Тарантино и с великия актьор Лоурънс Оливие.
Публиката на фестивала „Любовта е лудост", на който Франко Неро е специален гост ще види най-новия филм с негово участие „Щастливи дни“ на младия режисьор и сценарист Симоне Петралия.
Очаква се скоро Франко Неро да се снима в българския филм „Аве Мария“ на режисьора Джеки Стоев, но ролята му все още се уточнява.
В момента приключва и монтажът на последния му проект „Имението“, режисирано от сина му Карло Неро, с участието и на съпругата му Ванеса Редгрейв, както и с други представители на семейството му.
От 60 години Неро подпомага благотворително католическо селище за бедни и сираци в родината си. Франко Неро съобщи, че книгата му „Джанго и другите “ преди дни е излязла в превод на английски език, а в нея той разказва за работата си с големите режисьори Куентин Тарантино, Клод Шаброл, Луис Бунюел, Райнер Вернер Фасбиндер, Сергей Бондарчук.
На пресконференцията актьорът получи от кинокритика Олга Маркова нейната книга „Последните остават първи“, в която има над сто страници, посветени на него.
На кинофестивала „Любовта е лудост“ ще има и ретроспектива за Франко Неро, която включва филмите „Последните дни на Мусолини“, „Тристана“ и „Уважавани господа“.
Франко Неро, снимка: БГНЕС
Още от Култура
Георги Господинов присъединява към дългия си списък международни отличия още една награда
Писателят получи Голямата награда за литература на Софийския университет
Бурни аплодисменти за Джон Малкович, залата в Народния театър е пълна
Благодаря ви за подкрепата, сподели преди това директорът Васил Василев пред събралите се около театъра
Камбаните на "Нотр Дам" отново огласиха Париж - за първи път след пожара през 2019 г.
От 7 до 8 декември ще се проведат церемонии за повторното откриване на катедралата