Хората в София реагират доста негативно и остро срещу промените, които ги лишават от правото на избор при пътуване с градския транспорт, заяви пред БНР омбудсманът Диана Ковачева. Тя е получила десетки жалби срещу новите правила за пътуване, които са в сила от 1 януари.
Идеята хората да слязат от колите, с това оскъпяване и с въвеждането на по-неудобни формати за пътуване едва ли ще се случи, коментира омбудсманът. Според Ковачева това не е справедливо и гражданите са недоволни както от отпадането на месечната карта за пътуване с метро, така и от отпадането на месечната карта за една линия.
Тя не смята, че нещо налага отпадането на месечните карти за една линия, както и на талоните за десет пътувания за хората, които по-рядко използват масовия транспорт.
"Кое налага да се валидират картите, при условие, че човекът вече си е платил за услугата?", пита още Ковачева.
Като се изключи застраховката, статистиката обслужва основно местната власт, допълни тя. По думите ѝ в час пик това затруднява пътуващите.
Като цяло хората не са доволни от новите правила. "Една промяна трябва да носи удобство и да не оскъпява услугата. Чудесно е да бъде оптимизирано, стига да е по-лесно за хората, но в случая не е така." - посочи Диана Ковачева.
Според нея всяка промяна трябва да бъде съобразена и със социалната поносимост и трябва да има баланс между финансовите интереси на общината и интересите на гражданите.
Диана Ковачева напомни, че жалбите са започнали да пристигат още в средата на миналата година, по време на общественото обсъждане на промените:
"Жалбите миналата година на два пъти нараснаха рязко. В последните дни са десетки, които валят в институцията, защото темата е на дневен ред и хората са пряко засегнати. Важна е индикацията, че определени промени не отговарят на техните очаквания."
Каквато и информационна кампания да се проведе, при такава сериозна промяна в начина на пътуването и реформа, никога няма всички да са доволни, смята Зафир Зарков, заместник-председател на транспортната комисия в Столичния общински съвет.
Има може би основателна критика към ЦГМ, че комуникацията не е достатъчна, призна той, но изтъкна, че основната цел е била да се запазят цените на основните превозни документи.
Цената на месечната карта за всички линии например не е променяна над 12 години, уточни той.
Зарков бе категоричен, че транспортът на града е в сериозна и неприятна финансова ситуация заради пандемията от коронавирус и драстичното поскъпване на енергоносителите.
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца