Българка влезе в най-новата онлайн енциклопедия на световната мода. Милена Атанасова, известна като топдизайнер в арт гилдиите на Париж и Ню Йорк, фигурира наравно, достойно и престижно с най-големите в жанра. Авторите на проекта са подредили имената на държавите по азбучен ред, така че Атанасова е в челото на престижния списък. На Милена обаче не й е за първи път - в английски сайт за известни българи тя е до Владимир Димитров-Майстора, пише "Стандарт. Неотдавна пък от Швеция е дошла още една подобна новина - в тематична програма на Стокхолмския университет вече изучават творчеството на Атанасова. Дамата е не само автор на колекции, но и артист с утвърдени творби в изящните изкуства. Преди време нейно живописно платно е селектирано за търг на аукционната къща "Друо". "Тогава обаче никой не успя да излезе на пазара. Мастити художници на Париж вдигнаха страшен скандал, защото наддаването се провали", разказва Милена. Скоро в Лондон предстои премиерата на грандиозна изложба с прекрасни модели на покойния и непрежалим от съсловието и феновете Аликзандър Маккуин. Между тях ще бъдат и рокли, измайсторени от Атанасова. Защото Милена работи с култовия си колега осем колекции. Те веднага усещат, че са от една и съща кръвна група - надарени работохолици с необуздано творческо въображение.
Атанасова обаче има още една, особено главна роля в кариерата си: на прочут преподавател в Студио MVL - частен институт за моден дизайн и изкуства. "Тук изграждаме чувството за красота и хармония, необходимостта всеки от нашите възпитаници да се изразява чрез различни жанрове. Тук се изучава "френския вкус", който се брои за залог на елегантност", разказва Милена. Студиото печели висок рейтинг и защото е единственото, чийто екип е композиран изключително от професионалисти, работили и работещи със световноизвестните модни къщи - "Живанши", "Аликзандър Маккуин", "Шанел", "Диор", "Ив Сен-Лоран", "Жан-Пол Готие", "Лакоста". Обучението е 15-месечно. Най-добрите получават привилегията да работят с тежката кавалерия.
Мастер класът на Милена "Моден дизайн, маркетинг и стратегии" е три пъти през годината - януари, юни и септември. Той е запазена марка в гилдията - който иска да успее, трябва да попадне в него. В края на всеки цикъл Студио MVL организира модно дефиле и изложба в престижни галерии на Париж. Идват мениджърите на водещите марки, за да "надушат" бъдещите звезди. Милена отдавна има ученици из цял свят. Двама от тях са в "Диор", един работи за "Харпарс базар" в Ню Йорк, нейни студенти са в ателиетата на "Кензо", Жан Батиста Вали, "Тиери Мюглер". Няколко от момчетата и момичетата от последните й випуски са създали собствени лейбъли във Франция, Австралия и Канада. Пощата й по традиция е пълна с благодарствени писма на младежи и техните родители. Неслучайно тя редовно получава покани и от другите училища за мода в Париж.
Сега Милена Атанасова е решила да направи семинар през април в София. "В моя мастер клас преподавам най-важното за професията - включително и за висшата мода. Тази "техника" съществува само в Париж - никога не е била експортирана навън. Обучението преминава в творческа, невероятно позитивна атмосфера. През 2014-а моята програма бе официално призната от държавната дирекция за професионална формация. Неслучайно на семинара в София ще дискутирам с младите хора как се създават колекции по метода на най-известните артистични директори. Защото, за да открие своята идентичност, всеки млад дизайнер е длъжен да премине през ДНК-то на мощна и известна марка", коментира Милена.
Твори рокли за по 500 000 евро
В началото на парижкия си живот Милена се занимава с проектиране и декорация на различни пространства. Сред тях е капелата на Ордена на йезуитите. Получава много комплименти, а интересът й към религиозното учение нараства неимоверно. Не след дълго я приемат във факултета, където изучава теология, философия и средновековна архитектура. Прекарва времето си из библиотеките на Париж. Професорите й обаче насърчават нейната стара любов към правенето на облекло - и заръчват да сътвори одеждите за литургия и аксесоарите към тях. След като приключва с теологията, продължава с декорацията. Влиза в института за дизайн "Dupere". Вади страхотен късмет и успява да спаси рокля за 18 000 евро - всъщност това е тестът, за да се включи в екипа на Стела Макартни. Следват участия в зрелищата, наречени "Живанши", "Ланвен", "Луи Вюитон". От ръцете й излизат тоалети за по 500 000 евро.
Още от Мода
Представяне на моделите, които са на мода за лято 2024 г.
На какво да обърнем внимание, когато купуваме дамски чехли?
Обувки Nike Air Max 95 - какво прави този модел толкова популярен?