Парите за зимата са използвани още през лятото. Служебният кабинет е изхарчил 10 млн. за рязане на храсти, а не са подготвени за зимата проходите и основни пътни артерии на националната пътно-транспортна мрежа. Това обяви в ефира на Нова ТВ регионалният министър Лиляна Павлова.
Новият стар министър изтъкна, че в момента е заварила две неработещи министерства – на регионалното развитие и на инвестиционното програмиране. След окрупняването на министерството, което оглавява, на първо място е да бъде отблокиран инвестиционния процес, което е свързано най-вече с приемането на промени в 64 закона и преподреждане на цялата структура към нейния първоначален вид.
Павлова обясни, че вече се е захванала с проекта за изграждането на АМ “Хемус”.
За да се случи АМ “Хемус” не само ще се влача по корем. Преди това ще трябва да водя преговори с Световната Банка и Европейската инвестиционна банка, защото парите по еврофондовете няма да бъдат достатъчни. Освен това първо трябва да направим подготовка на проекта, защото трябва да се построят 300 км. и това е свързано с отчуждаването на частни имоти, което е тромава процедура. Ако не се приемат корекциите в Закона за отчужденията, проектът може да се проточи чак до 2030 година. Аз съм си поставила за цел този проект да бъде финализиран през 2020 година, посочи регионалният министър.
Павлова не смята, че са прекалено много хората в МС, които се занимават с европейските въпроси.
Мисля, че се получи много добър тандем – вицепремиерът Томислав Дончев отговаря пряко за усвояването на средствата от еврофордовете, той ще води и преговорите за одобрение на новия програмен период в ЕК. А г-жа Кунева ще се занимава само с европейските политики и координацията между различните ведомства и институции по различни теми – земеделие, промишленост, инавиции т.н. Между тях ще има координация, всичко е прозрачно, имаме ясни приоритети и на практика г-жа Кунева и Томислав Дончев взаимно ще се допълват, обясни Лиляна Павлова.