24 Ноември, 2024

Започна строежът на метрото от ул. „Житница" до Околовръстния път

Започна строежът на метрото от ул. „Житница" до Околовръстния път

Днес официално стартира строителството на втория етап от третата линия на метрото в участъка Ул. „Житница" – жк „Овча купел" – Околовръстен път.

Днес бе даден официален старт на строителството на втория етап от третата линия на метрото в участъка  Ул. „Житница" - жк „Овча купел" - Околовръстен път.
 
Строителната площадка откриха заместник-председателят на Европейската комисия Юрки Катайнен, еврокомисарят Мария Габриел, министърът на транспорта Ивайло Московски и кметът на София Йорданка Фандъкова.
 
Кметът Фандъкова каза, че проектът за метрото е най-големият и успешен проект, финансиран с европейски средства, който е ясно доказателство за ефекта от партньорството между ЕК, българското правителство и Столичната община.

 Днес започват същинските строителни дейности по изграждането на втория етап от третата линия на метрото, посочи Фандъкова. В кв. „Овча купел", ще бъдат изградени 3,8 км метролинии и четири нови метростанции, които ще свържат „Овча купел" 1 и 2, и Горна баня с централната градска част.
 
Само след по-малко от 2,5 години жителите на тези квартали, които са доста трудно обезпечени с градски транспорт в момента, ще могат да стигат до центъра на града за време между 12 и 14 минути, подчерта столичният кмет.

Тя изтъкна, че това е най-видимият ефект от метрото, но е важно също спестяването на вредни емисии благодарение на използването на метрото. Очакваме общо след построяването на третата линия спестените количества вредни емисии да бъдат около 90 000 тона годишно, каза кметът.
 
Фандъкова припомни, че проектът на метрото се финансира със средства от ЕК, общо стойността на втория етап от третата линия е близо 102 млн. евро, от тях 68,5 млн.евро са безвъзмездно европейско и национално финансиране. Столичната община инвестира в този участък 33,4 млн. лева, посочи кметът.
 
Тя обърна внимание, че най-трудната част преди началото на строителството са отчуждителните процедури. Около 2,5 млн. лв. е изплатила Столичната община за отчуждение и право на преминаване. Това са и най-бавните процедури, защото винаги има обжалване, допълни кметът Фандъкова.

Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас