Специализираните фирми от Холандия за спасителни операции, привлечени от Холандия, както и тези на корабособственика, бяха категорични, че при тези атмосферни условия подобна акция е невъзможна. Това означава, че нашите действия в момента при това вълнение от три-четири-пет бала на морето е много сериозна операция. Това каза пред журналисти транспортният министър Христо Алексиев, помолен да коментира действията на държавата по отношение на заседнали край Камен бряг товарен кораб „Vera Su”.
Условията в този район са много тежки, каза днес министър Алексиев. Корабът буквално се е забил в скалите, той е обграден от тях и влизането в него е много сложно. Ние направихме план с използването на цялата налична техника в региона и частния бизнес за акцията. В момента времето е сравнително спокойно и приоритетно ще се опитаме да разтоварим кораба. Източваме водата от хамбарите, извадихме всичко опасно от кораба, допълнително го укрепихме. В момента с платформа се докарва външна хидравлика за "съживяване" на кораба и да започне разтоварването, уточни действията Христо Алексиев.
Според направените анализи, едната част от товара е в течно състояние и той ще бъде разтоварен на баржите и след това претоварен на кораба "Екогалакси". Твърдите буци ще бъдат изгребани и от пристанище Варна- Изток ще се претоварят на покрити вагони, обясни министър Алексиев. Работи се на 24-часов режим и всички това трябва до четвъртък-петък да се бъде свършено, защото след това пак се разваля времето, каза Христо Алексиев. Ако има друг прозорец, корабът ще бъде изваден от мястото на което е, но приоритет е човешкият живот и "безумни действия" и твърде рисковани операции няма да се извършват, "за да угодим на не знам кого", каза той.
Министърът беше категоричен, че няма замърсяване на морето и апелира темата да не се преекспонира. "България няма нужда сама да си създава екокатастрофа", заяви Алексиев.
По отношение на собствеността на "Вера Су" проблемът е много сложен, защото освен корабособственикът има намесени още много страни - застрахователи на машината, на кораба, на товара и т.н. и всеки има различни виждания и претенции, каза транспортният министър.
Той смята, че корабособственикът по никакъв начин не е съдействал на държавата. Днес в 16.00 часа изтича срокът, който му е даден за предприемане на някакви действия и, ако такива няма, според международните конвенции, корабът би следвало да стане собственик на държавата, каза Христо Алексиев.
От Суецкия канал до Камен бряг: Как „Vera Su“ напомни за „Ever Given“
Търговският кораб „Vera Su” заседна на 20 септември край бреговете на Яйлата. Корабът плава под панамски флаг и превозва торове. Екипажът е от девет души. На 26 септември министър Алексиев разпореди компетентните държавни структури да започнат незабавни действия за освобождаване на плавателния съд. Корабът беше укрепен, а горивото - източено. Екипажът напусна плавателния съд на 6 октомври по искане на капитана.
Следете с Фактор
Свят
Част от дроновете Shahed, изстрелвани от Русия срещу Украйна, се пренасочват обратно
- 21:52, 27 Ноември, 2024
Свят
Няколко от кандидатите за администрацията на Доналд Тръмп са били обект на бомбени заплахи
- 21:03, 27 Ноември, 2024
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни