"Целта на реформата в железниците е тя да стане гръбнакът на българския транспорт. Със сигурност можем да предложим много по-висок комфорт с БДЖ, отколкото с кола."
Това заяви министърът министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов направи проверка на строителните дейности по жп линията Костенец-Септември, в близост до село Габровица. Преди дни приключи прокопаването на най-големия тунел в този участък, с дължина близо 2,5 км.
Караджов изтъкна предимствата да се пътува с влак - екологично чисто се пътува, без да се замърсява въздуха, няколко семейства могат да пътуват заедно, да посетят вагон-ресторанта и др.
"Днес се видя, че има светлина в тунела за българските железници", доволен е Караджов.
По неговите думи ремонтът на десет жп участъка в страната трябва да завърши до 2029 г. Той отчете, че това е едно от затрудненията за намаляване на скоростта и закъснението на влаковете.
"Имаше огромно закъснение и на практика цялата 2024 г. работата тук беше замразена", напомни министърът на транспорта.
В момента има сериозни причини да се вярва, че до 2029 г. това трасе около село Габровица в района Костенец-Септември, ще бъде завършено, очаква Караджов. И добави, че ако се постигне средна скорост от 140 км/ч, би трябвало да може за три часа и половина да се стигне от София до Бургас с влак.


Коментари (0)