„Последните няколко дни направихме плащане за големите инфраструктурни обекти и ги извадихме от икономическата кома, в която бяха изпаднали. На практика строителството е възстановено, ако искате може да го наречем и втора първа копка.“
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков по време на инспекция на строителството на третия участък на автомагистрала „Хемус“. В проверката участваха и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов, председателят на УС на АПИ инж. Иво Иванов и изпълнителният директор на „Автомагистрали“ ЕАД инж. Иван Станчев, предаде кореспондентът на БГНЕС.
Министърът нарече „идиотия“ досегашното отношение към строителството на аутобана. И обясни, че на практика е загубено много време, в което не само че се е строяло с много бавни темпове, но и е трябвало да бъдат направени изменения в проектната документация, които все още не са готови.
„За няколко от мостовите съоръжения се е стигнало до извода, че проектът трябва да бъде променен така, че да бъде по-удачно съгласно съществуващия терен, в което няма нищо лошо”, каза Шишков. „Лошото е, че се е загубило изключително много време, а аз съм изключително чувствителен на тема не само качество, но и на тема срокове“, допълни той.
Министърът съобщи, че ще поиска да бъде направена много точна сметка това забавяне колко ще бъде във времето и до какво ще доведе.
„Това, за което можете да разчитате на новото ръководство и на МРРБ, и на „Автомагистрали“ ЕАД е, че тези затлачени проекти ще бъдат максимално бързо разгледани и ако всичко е наред ще бъдат одобрени, така че да не се пречи на сроковете за изпълнение на строителството“, беше категоричен Шишков.
По думите му в края на третия участък на АМ „Хемус“ – при пътния възел с пътя Плевен - Ловеч на практика свършва разрешението за строеж на магистрала „Хемус“ и „истинското строителство“ на аутобана.
„Истината е тази – магистрала „Хемус“ се строи до тук. Зад нас, на около 200-300 м, започва този хаос, който намерихме в изграждането на „Хемус“ – незаконното строителство на четвърти и пети участък и истинската строителна илюзия на седми и осми участък, за които няма и трасе“, подчерта регионалният министър.
Той беше категоричен, че има решение как да бъде оправено всяко нещо, намерено още в предишния служебен кабинет, и изтъкна, че вече е финализирано отчуждаването на имотите за четвърти и пети участък. Архитект Шишков съобщи и че вече са публикувани за обществено обсъждане промени в Закона за устройство на територията, с които да бъдат обявени за търпими допуснатите незаконни строежи чрез инхаус по времето на ГЕРБ.
„Надявам се следващото Народно събрание да одобри този текст на промени или подобен на него, за да може да се продължи магистрала „Хемус“, каза още Шишков. И обеща на строителите да бъдат проверявани всеки ден, както това се прави по отношение на изпълнителя на интерконектора.
Министърът посочи, че ситуацията с изоставените съоръжения по участъците в строеж на магистралата все още не е критична, но е на ръба да стане такава. Затова ще поиска от изпълнителите да направят ясен график на строителството.
След проверката министърът съобщи две добри новини – едната, че участъкът от АМ „Хемус“ между Буховци и Белокопитово ще бъде пуснат за движение до края на месеца или началото на октомври. И другата – от днес за движение вече е пуснат тунел „Ечемишка“, който беше в дълъг ремонт. /БГНЕС
Иван Шишков
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг