Конкуренцията за саниране на блокове е голяма и средствата няма да стигнат за всички кандидатстващи. Това заяви пред Нова тв министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков.
„Подадени са 3068 заявления за саниране на блокове, одобрени са 756. Ясно е, че финансирането по Плана за възстановяване и устойчивост няма да стигне за всички и в този ред на мисли блоковете са конкуренция един на друг”, посочи министърът. Цеков обясни, че на всяка една сграда се прави енергийно обследване от сертифицирани експерти. Въз основа на него се издава енергиен сертификат. Максималният брой точки, който здание може да получи, е 140. Предвид се взимат различни показатели – какво е потреблението на енергия към момента, какво би било, ако сградата бъде санирана, какви са вредните емисии, които се отделят и пр.
„Може би гражданите не са били информирани за нивата на конкуренция и затова са разочаровани”, отбеляза регионалният министър. По думите му кандидатите за кметове в различни общини щедро са обещавали средства за саниране на блокове.
Автомагистрала „Тракия” ще се разшири с по едно платно в посока, обяви министърът. Това ще се случи в трасето между София и Пловдив. Цеков допълни, че ръководеното от него ведомство е подготвило обществена поръчка за идеен проект. Предстои той да бъде пуснат през февруари. Реалното строителство обаче се очаква да започне след поне три години, подчерта регионалният министър. Андрей Цеков коментира и пътищата в страната. По думите му не се планира поскъпване на винетките и на тол таксите у нас.
В края на 2024 г. пък се очаква магистрала „Европа” да бъде завършена и да имаме бърза връзка с Калотина, похвали се регионалният министър. „Убеден съм, че ще успеем да завършим и участък 1 от магистрала „Хемус” и съществено да бъдат приключени работите и по участък 3”, каза още той. Очаква се до края на годината общо 40 или 50 км. от автомагистралата да бъдат готови.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг