Предложените нови правила за шофьорските курсове са част от мерките, за справяне с корупционните практики при изпитите. Държавата няма да купува автомобили, а ще създаде информационна система, която да контролира времето и маршрутите, по които ще се движат кандидатите. На изпита е важно да се видят реалните умения на кандидат-водачите. Целта е да имаме реформи срещу пари, а не пари срещу реформи. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков в интервю за Би Ти Ви.
Той допълни, че селфи между инструктор и кандидат ще има, тъй като е важно да се знае, че двамата са били в колата.
По повод новите правила за превозвачите ни, свързани с Пакет „Мобилност“, транспортният министър обясни, че сме изправени пред т.нар. триалози (преговори) по пакет "Мобилност". Обсъждат се техническите детайли. Политическите решения остават накрая. Все още нищо не е решено. Всичко, което правим, е с цел да има по-гъвкава позиция за нашите превозвачи“.
Той посочи, че Пакет „Мобилност“ ще доведе до непоправими последици за държавите в периферията на съюза. „Има точки, по които няма да отстъпим, като връщането на шофьора, връщането на камиона и крострейд операциите“.
По думите на Желязков до момента 28 държави показват 28 конкретни интереса.
„Сега отново имаме шанс, затова преговаряме с всяка държава поотделно. Вярвам, че ще постигнем повече от лошия сценарий, който ни се чертае. Трябва да запазим националния профил на бранша, работната сила да остане в страната, а не да се разпилява и брутния вътрешен продукт, който е 6%“, категоричен е той.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг