24 Ноември, 2024

Петя Аврамова: Не разбирам как Корнелия Нинова атакува целия строителен бранш

Петя Аврамова: Не разбирам как Корнелия Нинова атакува целия строителен бранш

Дадена зелена светлина за пътни проекти за над 3.7 млрд лева, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството

Не разбирам позицията на Корнелия Нинова и депутатите БСП да атакуват целия строителен бранш. Това заяви в студиото на "Още от деня" министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

Поискахме от подалите сигнала- г-жа Елена Йончева, г-жа Корнелия Нинова да подадат пътни експерти, с които от "Пътна инфраструктура" да водят разговори, да се разберат къде, какви проверки ще се правят. АПИ не е политически орган... Няма подадени от тях пътни експерти засега.  

Всички общини могат поискат да бъдат освободени определени пътища от Републиканската пътна мрежа. Това може да стане, ако общините поемат ремонта, рехабилитацията и поддръжката на тези пътища, каза още тя по повод решението на премиера Борисов да няма винетка на Северната скоростна тангента в София.

Републиканската пътна мрежа е мрежа за ползването, на която се заплаща такса. Освободени са териториите на населените места. В случая с искането на Столична община и разговорите, които бяха проведени се иска, в рамките на общината, извън населените участъци.

Този въпрос може да възникне с всички населени места и общини. Всички могат да поискат да бъдат освободени определени рътища от републиканската пътна мрежа. Може, ако общините поемат ремонта, рехабилитацията и поддръжката. АПИ с винетната такса, която събила поддържа тази мрежа.  Това заяви в студиото на "Още от деня" министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по повод решението на премиера да няма винетка на Северната скоростна тангента в София.

Аврамова заяви още, че е дадена зелена светлина за пътни проекти за над 3.7 млрд лева.

Републиканската пътна мрежа е пътна мрежа за ползването, на която се ползва винетна такса. Освободени са участъците, които са на територията на населените места. Населеното място е участъкът, за който не се плаща винетна такса. Извън населените места, се плаща винетна такса, уточни регионалният министър.

В случая Столичната община иска в рамките на общината, извън населените места, да бъдат освободени участъци от Републиканската пътна мрежа от плащането на пътна такса.

По думите на Аврамова на срещата с премиера, той е подчертал и апелирал към общините, които искат освобождаване на част от Републиканската пътна мрежа от заплащане на винетна такса, да поемат поддръжката, рехабилитацията, ремонтът на тези отсечки.

Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството: Този въпрос може да възникне и с всички населени места и всички общини в държавата. Общините са 265 на брой. Те са свързани една с друга, няма бели петна. Така че в рамките на общините могат да поискат всички да бъдат освободени определени пътища от Републиканската пътна мрежа. Да, може, ако общините поемат ремонта, рехабилитацията и поддръжката. АПИ с винетната такса, която събира, поддържа тази мрежа - строи пътища, рехабилитира, ремонтира.
Петя Аврамова заяви още, че е зелена светлина за проекти за над 3,7 млрд лева.

Най-големият подарък за Северна България, по думите и е решението на Борисов и на правителството да бъдат осигурени средства за изграждането на 134 км от магистрала "Хемус".

Сподели:

Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ

"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"

Хамид Хамид, ДПС-НН: Не очаквайте да дадем подкрепа, ако не бъдем потърсени за това

ДПС-Ново начало би подкрепило мнозинства, които ще отстояват евроатлантически ценности и ще работят по проблемите на хората

Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер

Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство