Министърът на туризма Мирослав Боршош и търговският директор на авиокомпания Wizz Air, Андраш Сабо, обсъдиха как да се подобри въздушната свързаност и да се увеличи полетния капацитет на България с два нови самолета и 10 нови дестинации през 2026 г.
На срещата беше обсъдено мястото на страната ни в стратегията за растеж на авиокомпанията, обявена по-рано вчера на пресконференция в София, съобщи Министерството на туризма. Тогава стана ясно, че Wizz Air пуска полети от София до седем нови дестинации – Кишинев, Маракеш, Прага, Торино, Варшава, Палма де Майорка и Ламеция Терме.
По време на срещата в министерството бяха дискутирани възможностите за съвместно рекламно сътрудничество, както и подкрепата, необходима от страна на държавата, за да се отключи повече входящ трафик към нас и да се подобри рентабилността на маршрутите в страната.
Министър Мирослав Боршош открои значението на транспортната свързаност като важен фактор за увеличаване на входящия туристопоток. Той посочи необходимостта от подобряване на разпознаваемостта на страната ни като предпочитана туристическа дестинация чрез реализиране на съвместни рекламни кампании.
„За нас е от първостепенно значение да постигнем максимална видимост на дестинацията на целеви пазари, напр. Полша, Великобритания, Албания и др. Убеден съм, че развитието на двустранното сътрудничество с Wizz air в тази посока ще допринесе положително за разширяването на капацитета на полетите, въвеждането на допълнителни нови маршрути, в това число от и до други летища в страната, а с това и за устойчивото развитие на сектора в България.“
От авиокомпанията информираха, че Wizz Air си е поставила за цел да увеличава пътническия си капацитет с приблизително 20% годишно до 2030 г. За 2026 г. компанията планира да експлоатира около 260–270 самолета, включително 42 нови A321neo и 8 A321XLR.
Представителите на Wizz air поясниха на срещата в Министерството на туризма, че компанията пренасочва ресурси от по-слабо представящи се и по-нови маршрути към по-високодоходни в Централна и Източна Европа, Италия, Полша, Румъния и Унгария.
Те подкрепиха идеята за реализиране на съвместни рекламни кампании с цел популяризиране на България като целогодишна туристическа дестинация и нарастване на входящия туризъм в страната, като увериха, че компанията може да предложи съвременни и ефективни маркетингови инструменти и формати, които да работят в тази посока.
В края на срещата министър Мирослав Боршош благодари на присъстващите и изрази готовността на Министерство на туризма за двустранно партньорство в областта на маркетинга и рекламата, като двете страни се договориха диалогът им да продължи и през следващите месеци.


Коментари (0)