България отговаря на изискванията за присъединяване към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) в областта на образованието
Това стана ясно от публикуван днес доклад на Комитета по образователна политика на ОИСР, който излезе с положително решение да завърши техническия си преглед за нашата страна.
Той беше представен от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев, директора на дирекция „Образование и умения“ в ОИСР и създателя на международното изследване PISA Андреас Шлайхер. Модератор на разговора бе съветникът на министъра Наталия Митева, предаде БТА.
Организацията отчита напредъка на България в реформите на образователната система, най-вече по отношение на достъпа до образование, въвеждането на основана на компетентности учебна програма, повишена привлекателност на учителската професия.
ОИСР отправя към страната ни и препоръки за допълнителни мерки за преодоляване на регионалните и социално-икономическите неравенства между ученици в страната, които бяха установени и при изследването PISA през 2022 г., включване на повече възрастни в образование и обучения и др.
“Отчитат се положителните промени в българската образователна система, но трябва да си признаваме и грешките. Да бъдем честни с тази равносметка, за да вървим напред”, каза министър Вълчев.
По думите му и резултатите от PISA показват, че нашата система е прекалено амбициозна в преподаването на знания и доста неамбициозна във формирането на умения.
„От обсъжданията в последните месеци имаме относително съгласие за посоката, в която трябва да променим системата“, изтъкна министър Вълчев. Той посочи, че има нужда да се разширят работните групи, които обсъждат промените в учебните програми и в тях да се включат повече външни експерти и заинтересовани страни.
По думите му, МОН ще разчита на партньорство с експерти на ОИСР и при промените в оценяването, за да се промени културата на преподаване и културата на учене към формиране на умения.


Коментари (0)