За първи път в България бе проведено широкообхватно проучване на музикалните предпочитания на българите, което разкрива множество интересни факти за тяхната музикална култура, предаде БНР.
То е осъществено от Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП) в сътрудничество с Изследователски център ТРЕНД, през периода 22 ноември – 9 декември 2023 г. В него са обхванати 1010 респонденти на възраст 16-64 г. от всички административни области на България.
Според Петя Точарова, изпълнителен директор на Българската асоциация на музикалните продуценти, българите обичат да слушат музика в широк спектър от жанрове. Около 77% от респондентите слушат музика ежеседмично, като значителна част от тях правят това дори всекидневно. Неоспоримо е, че музиката играе важна роля в техния живот.
Според нея вкусът им в музиката се различава в зависимост от фактори като местожителство, възраст и образование. Например, естрадата е по-популярна сред възрастовата група между 50 и 64 години, докато поп фолкът е предпочитан хората под 50 години с по-ниско образование, особено в по-малките населени места. Народната музика, от друга страна, е слушана предимно от поколението над 50 години.
Там, където респондентите са имали възможност да дадат един-единствен отговор на въпроса кой жанр музика слушат най-често, водещ е поп фолкът (17%), следван от поп (15%), рок (14%), естрада (12%), народна музика (6%), класическа музика (5%) и пр.
Източниците на музика също са разнообразни. Радиото остава водещ източник, следвано от телевизията и платформите за стрийминг на музика. Според проучването около 39% от респондентите предпочитат радиото като начин за общуване с музиката. Също така, YouTube играе значителна роля в откриването на нова музика, като 28% от респондентите заявяват, че откриват нови изпълнители и песни чрез тази платформа.
В заключение това широкообхватно проучване на музикалните навици на българите разкрива, че те са разнообразни и любопитни във вкусовете си за музика, като същевременно демонстрират интерес към нови изпълнители и жанрове. Това представлява важна информация за музикалната индустрия и за тези, които се занимават с музикални продукции в страната.
Още от Лайф стайл
Круизна компания предлага 4-годишно бягство от втория мандат на Тръмп
Круиз за 1 г. „Бягство от реалността“, за 2 г. - „Средносрочен избор“, 3 г. - „Навсякъде, но не у дома“, 4 г. - „Прескочи напред“
Синът на кралица Камила издаде тайната рецепта за пилешката ѝ супа
"Храната е призма, през която може да видим много неща$
Прегръдките на сбогуване - само 3 минути