22 Декември, 2025

МВР да обезпечи в спешен порядък с технически средства и личен състав дефектните пътни участъци

 МВР да обезпечи в спешен порядък с технически средства и личен състав дефектните пътни участъци

Снимка: архив на Faktor.bg

Служебните министри на Румен Радев са възложили работа по основни или текущи ремонти на пътища за едва 700 млн. лв., и то само за под 250 км.

Николай Нанков, депутат от ГЕРБ

Темата с пътния травматизъм не бива да се политизира. На блиц контрола на министър Иван Иванов в регионалната комисия го призовах да не прави като президента Румен Радев. Който коментира темата за фирми, чували… А при неговите четири служебни кабинета (“Янев” и “Донев”), служебните регионални министри Комитова и Шишков са разплатили към същите тези “фирми с чувалите” над 2,520 млрд. лв. Официално! Докато плюеха, обвиняваха, политиканстваха - разплащаха. Над два милиарда и петстотин милиона лева. Същевременно същите тези министри са възложили работа по основни или текущи ремонти на пътища за едва 700 млн. лв., и то само за под 250 км. Това е била мисълта им за обществото! Три пъти повече внимание се е отделяло на разплащането, на “разкешването”, отколкото на подобряване състоянието на пътищата и пътната безопасност с фокус към превенцията. Затова и се спираха с повод и без повод пътни ремонти, прекратяваха се договори за пътно поддържане така, че страната оставаше на няколко пъти за по няколко месеца без действащи такива и възможност да се правят ремонти, спираше се строителството на магистрали, за да се нагнетява напрежение и съмнение в обществото, но и за да се “притисне до стената” бизнесът (сещате се защо…).

Нужни сега са проактивни действия на МРРБ и подчинената му АПИ. И, съвместно с МВР, да бъдат обезопасени проблемните участъци по републиканската пътна мрежа. В тази връзка призовавам ръководството на МРРБ до отстраняване на дефектите в набелязаните критични пътни отсечки и тяхното обезопасяване да изиска от МВР да обезпечи в спешен порядък с технически средства и личен състав тези участъци. Защото прехвърлянето на отговорността между институциите едва ли работи в полза на хората.
За намаляване на пътния травматизъм трябва да е приоритет довършването на магистралите и скоростните пътища, по които честотата на тежки ПТП със загинали (на база на преминали автомобили) е в пъти по-малка от другите пътища. Например АМ “Хемус” до Ловеч-Плевен е алтернативен маршрут на двата основни пътя от София - до Русе и до Варна. През последните 4 години над 70 наши сънародници загубиха живота си на двете отсечки - Ябланица-Плевен по пътя за Русе и Ябланица - Велико Търново по пътя за Варна. Важно е да бъде засилен и контролът на тежкотоварните и на леките автомобили. Защото липсата на контрол обезмисля ограниченията на скоростта, които в голяма част от случаите не се спазват.
Какво още казах на заседанието на комисията - вижте във видеото:

Сподели:

Коментари (0)

Железопътна инфраструктура избра строителите по два проекта на Коридор 8

Железопътна инфраструктура избра строителите по два проекта на Коридор 8

За изпълнител на проекта „Модернизация на железопътната линия София – Перник – Радомир, жп участък Перник - Радомир“ на първо място се класира ДЗЗД „ИСПА“ с договорна цена 421 283 219 лв. без ДДС

Отиде си проф. д-р Ангел Димитров – знаково име в акушерството

Отиде си проф. д-р Ангел Димитров – знаково име в акушерството

Лекарят е бил дългогодишен началник на Родилна клиника в СБАЛАГ „Майчин дом“ и национален консултант по акушерство и гинекология

България се прощава с Боян Радев: първият ни двукратен олимпийски шампион

България се прощава с Боян Радев: първият ни двукратен олимпийски шампион

Двукратният ни олимпийски шампион по борба, Боян Радев, е обявен за дарител номер 1 на Националния исторически музей, в който има специална зала на негово име