24 Ноември, 2024

Нанков: Предстои изграждане на 60 км тунели, приключват ремонтите на два виадукта

Нанков: Предстои изграждане на 60 км тунели, приключват ремонтите на два виадукта

Николай Нанков

Съоръженията не са ремонтирани от 30-40 години

До края на месец ноември ще приключи ремонтът на виадукт „Коренишки дол“ на магистрала „Хемус“, а още през септември ще завърши обновяването на съоръжението при с. Потоп. Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Заедно с изпълнителния директор на „Автомагистрали“ ЕАД Стоян Беличев той инспектира ремонтните дейности, съобщиха от пресцентъра на МРРБ. 

Двете пътни съоръжения са едни от най-дългите и сложни по магистралата. Те не са ремонтирани от нейното построяване преди 30-40 години и са в тежко състояние. Виадуктът „Коренишки дол“ е с дължина 481 м и се намира при км 36 на АМ „Хемус“. В момента се ремонтира платното в посока Варна. Съоръжението при с. Потоп е с дължина 525 метра и се намира при км 19. 

„Правим всичко възможно да съкратим сроковете с максимално натоварени графици, включващи извършване на строителни дейности в събота и неделя, както и през официални празнични дни, но има технологични дейности, които изискват време“, посочи зам.-министър Нанков. 

Той отправи апел за разбиране и извинение към водачите заради въведената временна организация на движение, но подчерта, че за да стане хубав и качествен ремонт, е нужно време. 

„Надявам се на разбиране, защото го правим за доброто на всички пътуващи. Крайно належащи са ремонтите, особено по долната част на виадуктите, където положението е плашещо. Имаме корозирали арматури, заради което постаментите се обрушват изцяло“, коментира още заместник-регионалният министър. След ремонтите в близките 40 години съоръженията няма да са на дневен ред. 

Николай Нанков информира още, че ремонтите по виадуктите и мостовете на АМ „Тракия“ ще приключат до края на месец май, преди началото на летния туристически сезон. 

По думите му в страната се очертава много работа по построяването и ремонта на тунели и мостови съоръжения, както по републиканската пътна мрежа, така и по ж.п. инфраструктурата, за които са нужни много специалисти и експерти. 

„В следващите 4-5 години по пътищата в страната предстои изграждане на близо 60 км тунели, без да включваме съоръженията под Шипка и Петрохан. Такива ще има по АМ „Струма“ в Кресненското дефиле, новите участъци на „Хемус“ и др. Експертите са малко, но очакваме с добри учебни програми с висшите училища дa преодолеем дефицита, коментира Нанков.
Сподели:

Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер

Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство

Станислав Балабанов, ИТН: Не сме готови да подкрепим Атанас Атанасов

Балабанов присмя на резервите на ДБ, че при управление с „Възраждане“ Путин ще подчини България

Слънчево и малко по-топло

Атмосферното налягане още ще се повиши и ще бъде значително по-високо от средното за месеца.