24 Ноември, 2024

Не сме длъжни да преподписваме договори заради отпадането на роуминга в ЕС

Не сме длъжни да преподписваме договори заради отпадането на роуминга в ЕС

Потребителите да не се стряскат или доверяват, ако операторите им отправят апел за незабавно подписване на нов договор, обясни Димитър Маргаритов

Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов категорично заяви в "Денят започва" на БНТ, че не сме длъжни да преподписваме договори след отпадането на роуминга в ЕС. Отпадането на таксата ще доведе до промени в общите условия. Маргаритов посъветва потребителите да не се стряскат или доверяват, ако операторите им отправят апел за незабавно подписване на нов договор с нови по-добри условия, тъй като понякога това са спекулации и започваме да плащаме за неща, от които нямаме нужда.

"От средата на следващия месец в цялата територия на ЕС, всички потребители, в това число и българските граждани ще използват услугата при същите условия, при които я използват в своята родина. Единствените ограничения, които могат да бъдат въведени, са по безлимитните сегменти в някои от договорите - неограничен брой минути или трафик на интернет. Тогава европейският регулатор ще постави някои максимални лимити, над които вероятно ще има определени такси", обясни Маргаритов. Той посъветва потребителите да не се доверяват веднага при предложения за нова договор, а първо да обмислят предложенията.

Председателят на Комисията за защита на потребителите увери, че при изтичане на срочен договор потребителите не са длъжни да подпишат нов срочен договор, а старият се превръща в безсрочен. "Искаме да предупредим потребителите и тези оператори, които предстои да въведат тази промяна, да бъдат коректни. Има лоша практика, при изтичането на срочни договори, операторите да звънят и да ги стимулират да подпишат нови срочни договори. Разбира се целта е ясна - да се запази клиент за по-дълго време или да го затрудните, ако той реши да ви напусне в някакъв момент, като поискате да заплати по-големи неустойки. Но трябва да кажем, че потребителите не са длъжни при изтичане на срока на договора да подпишат нов срочен такъв. Тоест срочният им договор се превръщат в безсрочен и те могат да го прекратят по всяко време с едни месец предизвестие. Ето защо понякога доста агресивно се адресират тези оферти към потребителите."
При подписване на договор, имаме право да го разгледаме и вкъщи, но трябва да не подписваме клаузата, че договорът влиза в сила от момента на подписване.

"Има един способ, който може да предпази потребители от взимането на прибързани решения, за които после да съжаляват. Тогава, когато подписвате даден договор, обикновено под основния подпис има един текст, който казва че договора влиза в сила незабавно и полагаме още един подпис там. Това не е задължително в никакъв случай да го правим", предупреди Маргаритов.

Сподели: