Все по-голям брой курорти и места за отдих молят гостите си да оставят цифровите си устройства по време на престоя си
Когато Офелия Ву отива в Еремито в Италия, тя се надява на преживяване без стрес. „Живеех забързан живот в Лондон и го намирах за непоносимо“, каза тя. „Имах нужда от почивка. Чух за този бивш манастир в Умбрия и се заинтригувах.“
Тя резервира три нощувки в хотела, който няма Wi-Fi или телефонен сигнал, няма технологии и няма телевизори; само тухлени стени, семпли спални и свещи. Бръмченето на земните пчели замени звука от известията на телефона ѝ, пише BBC.
„Когато си тръгнах, не исках да включа телефона си отново“, каза тя. „Свикнах с спокойствието да не ме безпокоят и липсата на неотложност.“
Тя не е сама: офлайн пътуванията са една от тенденциите на годината досега. Според доклада на Hilton от 2025 г., 27% от възрастните, които планират да пътуват, казват, че възнамеряват да намалят използването на социалните медии по време на почивките си.
В отговор на този интерес, глобалната платформа за отдаване под наем на луксозни жилища Plum Guide отчита 17% ръст в търсенията на имоти без контакти за телефони и Wi-Fi.
В Мексико луксозният Grand Velas Resorts стартира програма за дигитална детоксикация, допълнена с премахне на всички електронни устройства при пристигането.
Поразителното в тази тенденция е, че е достъпна за всички и не струва нищо. Изглежда, че има хора, които са станали толкова недоволни от дигиталния живот, че са готови да плащат повече, за да избягат от него.
Въпреки че е станало норма да се използват технологии за улесняване на логистиката на пътуванията – резервации, регистрация и маршрути – когато те започнат да играят водеща роля в преживяването по време на почивка, това може да се почувства като утежнение.
Според „Време е да се изключим“, средностатистическият човек прекарва един ден всяка седмица онлайн, а 34% от хората са проверявали Фейсбук през последните 10 минути. Шестдесет и два процента от анкетираните възрастни, казват те, „ненавиждат“ количеството време, което прекарват на телефоните си.
Мартин Дънфорд е основател и главен изпълнителен директор на Cool Places, уебсайт, който от 2012 г. насам подбира хотели, къщи за гости, пъбове и места за настаняване с възможност за самостоятелно приготвяне на храна в цяла Великобритания. „Преди имахме етикет, който показваше кои имоти имат Wi-Fi“, каза той. „Сега добавяме етикет „няма Wi-Fi“.
Неговият сайт изброява 34 места, където можете да се насладите на дигитален детокс престой, от еко-юрта до лодкостоянка, и списъкът расте.
Превод: Faktor.bg


Коментари (0)