5 Декември, 2025

Незаконният строеж на "Бутамята": Строителният контрол нямал правомощия да го спре

Незаконният строеж на "Бутамята": Строителният контрол нямал правомощия да го спре

Снимка: архив

Това не е преместваем обект, каквито единствено се допускат от Закона за устройство на територията по плажовете, казват от строителния контрол

Служители на Регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) в Бургас са установили, че на плаж "Бутамята" в Синеморец има строеж и там са излети бетонови плоча и основи с площ от около 18 кв. м, съобщиха от ДНСК.

Оттам уточняват също, че върху плочата е монтирана метална конструкция, предаде Дневник.

Според строителния контрол, това не е преместваем обект, каквито единствено се допускат от Закона за устройство на територията по плажовете.

Според Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) правомощия за образуване на административно производство по казуса има само кметът на Царево Марин Киров, който е от ГЕРБ.

"Бутамята" е отдаден на концесия на 6 ноември 2020 г. за срок от 20 години по време на третото правителство на Бойко Борисов. За мястото, на което е излят бетонът, има издадено разрешение за поставяне на преместваема тоалетна.

Сподели:

Коментари (0)

Българите все повече пътуват в чужбина, най-често до съседите ни - Гърция, Турция и Сърбия

Българите все повече пътуват в чужбина, най-често до съседите ни - Гърция, Турция и Сърбия

Националният статистически институт регистрира увеличение на пътуванията с цел почивка и екскурзия - с 3.4% и тези със служебна цел - с 2.0%

Тридневна стачка в Белгия отмени всички полети за 26 ноември

Тридневна стачка в Белгия отмени всички полети за 26 ноември

Няма да има самолети от и до София, излитащи и кацащи от летището в Шарлeроа, което обслужва нискотарифни компании

Черноморски курорти под вода при силни валежи: проверка откри застроени речни корита и липсващи документи

Черноморски курорти под вода при силни валежи: проверка откри застроени речни корита и липсващи документи

Причината – несъответствия между кадастралните карти и реалните водни обекти, което е позволило застрояване върху речни легла