Никой от нас не знае в подробности различните оферти, предложени на страната ни за концесията на летище "София", както и защо е предпочетен този концесионер. Факт е, че летището изглежда много зле и има нужда от нова концесия. Държавата не го управлява добре. Тази позиция изрази в студиото на Би Ти Ви бившият министър на икономиката Николай Василев.
По повод недоволството на БСП във връзка с тази концесия и че е част от националната сигурност на страната, Василев заяви: „За последните 30 г. тези хора са против всяка концесионна сделка. Неудачно е да продължаваме така, както е в момента - да имаме едно провинциално летище. За мен проблем за националната сигурност е да имаш едно лошо летище, каквото е в София", настоя Василев.
„От 30 години живеем в пазарна икономика. Държавата показа, че не може да управлява летището. Не може да извади над милиард за изграждането на нов терминал и нова писта. Спечелилият търга е огромна световна компания, която знае как да го развие. Този концерн е изградил едно от най-добрите летища в Европа. Ако се построи нов терминал, той ще е по-добър от този в Прага и Будапеща. Който и от петте кандидат-концесионери да бъде избран, ще бъде добре за летище "София", убеден е бившият царски министър.
Василев коментира и автомобилния гигант, който е решил да инвестира в нашия регион.
„Направили сме всичко за да привлечем големия концерн да инвестира у нас. Нека да изчакаме. България може да привлече инвестицията за нов завод на "Фолксваген", имаме своите шансове. Ако тази инвестиция се провали - вероятно ще поканим някой друг, работи се и в тази посока. Турция е безспорно много по-голяма като територия и пазар, а затова и шансът е по-голям. Но може там да се променят нещата заради политическата ситуация, и така да върнем инвестицията в България. Най-големият ни проблем е размерът на пазара, но и международния ни имидж. Ако влезем в еврозоната, това ще бъде най-големият гол в наш интерес. Според мен трябваше да се приближим до еврозоната още преди 10 години, но това не се случи", аргументира позицията си Николай Василев.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг