5 Декември, 2025

Николай Василев: За мен проблем с националната сигурност е да имаш едно лошо летище "София"

Николай Василев: За мен проблем с националната сигурност е да имаш едно лошо летище "София"

Николай Василев

Никой от нас не знае в подробности различните оферти, предложени на страната ни за концесията на летище "София", както и защо е предпочетен този концесионер. Факт е, че летището изглежда много зле и има нужда от нова концесия. Държавата не го управлява добре. Тази позиция изрази в студиото на Би Ти Ви бившият министър на икономиката Николай Василев.

По повод недоволството на БСП във връзка с тази концесия и че е част от националната сигурност на страната, Василев заяви: „За последните 30 г. тези хора са против всяка концесионна сделка. Неудачно е да продължаваме така, както е в момента - да имаме едно провинциално летище. За мен проблем за националната сигурност е да имаш едно лошо летище, каквото е в София", настоя Василев.

„От 30 години живеем в пазарна икономика. Държавата показа, че не може да управлява летището. Не може да извади над милиард за изграждането на нов терминал и нова писта. Спечелилият търга е огромна световна компания, която знае как да го развие. Този концерн е изградил едно от най-добрите летища в Европа. Ако се построи нов терминал, той ще е по-добър от този в Прага и Будапеща. Който и от петте кандидат-концесионери да бъде избран, ще бъде добре за летище "София", убеден е бившият царски министър. 

Василев коментира и автомобилния гигант, който е решил да инвестира в нашия регион.

„Направили сме всичко за да привлечем големия концерн да инвестира у нас. Нека да изчакаме. България може да привлече инвестицията за нов завод на "Фолксваген", имаме своите шансове. Ако тази инвестиция се провали - вероятно ще поканим някой друг, работи се и в тази посока. Турция е безспорно много по-голяма като територия и пазар, а затова и шансът е по-голям. Но може там да се променят нещата заради политическата ситуация, и така да върнем инвестицията в България. Най-големият ни проблем е размерът на пазара, но и международния ни имидж. Ако влезем в еврозоната, това ще бъде най-големият гол в наш интерес. Според мен трябваше да се приближим до еврозоната още преди 10 години, но това не се случи", аргументира позицията си Николай Василев.

Сподели:

Коментари (0)

Министерството на финансите на САЩ удължи разрешението за работа на бензиностанциите на „Лукойл“

Министерството на финансите на САЩ удължи разрешението за работа на бензиностанциите на „Лукойл“

Ходът на практика позволява на бензиностанциите „Лукойл“ в държави като Съединените щати да продължат да обслужват клиенти, като същевременно предотвратява парични потоци да се връщат към Русия

Пазарът на Tesla в Европа се свива, една страна обаче остава рекордьор по продажби

Пазарът на Tesla в Европа се свива, една страна обаче остава рекордьор по продажби

Aмepиĸaнcĸият пpoизвoдитeл нa eлeĸтpoмoбили oтчитa cepиoзни cпaдoвe в peдицa дъpжaви пpeз нoeмвpи, но една от скандинавските страни не се отказва от електрическите автомобили

Еврото в България от 2026 – какво трябва да знаем

Еврото в България от 2026 – какво трябва да знаем

Какви са ползите от приемането на страната ни в еврозоната (за държавата, за гражданите, за бизнеса)?