Изискванията за концесията на Летище София са толкова високи, че само голям и сериозен оператор на летища ще може да я спечели. Но са постижими и разумни. Това посочи Николай Василев, бивш транспортен министър, участвал в концесиите на летищата във Варна и Бургас.
Според него летището в столицата има отчайваща нужда от модернизация и държавата е лош стопанин.
„Едно от изискванията са поне 600 млн. евро инвестиции от бъдещия концесионер. За сравнение втори терминал струваше малко над 100 млн. евро. Бюджетът на държавата ще получи над половин милиард приход, ще има концесионни такси. Но най-важното е, че ще има по-добре управление”, посочи той.
Попитан дали част от парите от концесията ще отидат за спасяване на БДЖ, Василев посочи, че и така да стане това няма отношение към това дали трябва летището да се концесионира. „Въпросът е дали трябва да подкрепяме БДЖ когато държавата има пари.”
Василев коментира, че със сигурност летището ще има нужда от нова писта и концесионерът сам ще я построи.
Бизнес
Още от Бизнес
С близо 11% поскъпва природният газ през декември
"Булгаргаз" поиска цената да бъде 73.92 лв./MWh
11% поскъпване на газа очаква "Булгаргаз"
Окончателно решение ще бъде взето на 1 декември, като преди това КЕВР утвърди цена за настоящия месец от 68,69 лева за мегаватчас
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото