"ДПС винаги е готово за избори, а за предсрочни избори се готвят управляващите – с политиката и поведението, което имат. Те задават усещането в обществото и в политическите партии, че властта е пропукана. Усещането за избори се е настанило трайно в обществото и политическия живот", коментира в интервю за БНР Халил Летифов, заместник-председател на парламентарната Комисия по транспорт и съобщения, заместник-председател на ПГ на ДПС и заместник-председател на ДПС.
"Транспортният бранш съставлява около една пета от БВП. Това е сериозно перо и с лека ръка да казваме – това е шантаж, най-малкото не е отговорно и не бива да има този подход като отношение", заяви Летифов преди днешните протести на превозвачите.
По думите му големият проблем е, че не може да се осъществи диалог, за да се намерят допирни точки и "стои със страшна сила въпросът кога ще се възстанови този диалог", за да се намали напрежението.
"Това противопоставяне изостря проблемите в сектора и в страната като цяло. За мен е неразбираем този отказ от диалог, отказ да се изслушат проблемите и отказ да се влезе в детайлите и да се намери допирна точка. Вероятно не могат да се изпълнят всички поставени искания, но може да се изпълнят една част."
"Не всички искания на превозвачите са свързани с бюджета. Работата на тол системата е въпрос, който те поставят многократно и не от вчера", коментира Летифов.
Халил Летифов отбеляза, че възпрепятстването на работата на транспортния сектор от тол системата "е проблем, който остава глас в пустиня и не се търси решение".
Според него не бива превозвачите и транспортният бранш да се противопоставят на обществото.
"По данни от НПО и от общините около 60% от населените места са с частично или напълно засегната транспортна схема, разбирайте, че въобще няма транспорт. Този процент се увеличава. Разговорът колко точно да е субсидията, как да бъде разпределена тя, кое да се субсидира е съвсем друг."
Депутатът припомни, че управляващите са дали обещание при актуализацията на бюджета да бъдат предвидени пари за субсидиране на междуселищните линии.
"Тежкотоварните превозвачи никога не са били субсидирани", допълни Халил Летифов.
Още от България
Главчев към РСМ: Въпросът с евроинтеграцията е решен, няма тема за разговор
"Може да съм избран по домова книга, но аз не съм домоуправител, а Министерският съвет не е домсъвет"
Йордан Цонев: Санитарен кордон от партия, която чрез ала-бала прави процентите си от 8 на 26? Не!
Той отхвърли обвиненията в изборни нарушения - партията е имала 30 листи, всяка от които е провеждала средно по пет събития на ден
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.