"Този вот беше очакван, защото е продължение на предишните гласувания. Има два типа поведение - западното и централно-източното, в което влиза и България. Такова беше и разположението на силите и в Съвета, и в ЕП. Противопоставянето е географско - Централна и Западна Европа срещу Централна и Източна Европа", коментира пред БНР еврудепутатът Илхан Кючюк от ДПС защо нито една от поисканите поправки от България и периферните страни на ЕС по пакет "Мобилност" не бе приета на заседанието на транспортната комисия в Европейския парламент.
Одобрени бяха регламентът за командироване на водачите, тяхното време за почивка и каботажът от пакета „Мобилност“, но внесените от българските евродепутати поправки за връщането на камиона в страната, в която е регистрирана фирмата, на 8 седмици, както и за седмичната почивка на водачите не бяха приети.
През юли ще бъде второто четене, когато българските евродепутати ще внесат отново предложения, които ще трябва да бъдат гласувани в пленарната зала на ЕП, поясни Кючюк и добави:
"Ще потърсим всяка една възможност за допълнителна подкрепа, за да дадем още веднъж нашите аргументи защо този пакет противопоставя Европа политически, а я разделя географски".
Евродепутатът посочи, че основната надежда на българската страна е свързана с Европейския съд:
"Един законодателен акт завършва с решението на Европейския съд", категоричен беше той.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас