Една от мерките, която вече се прилага е приоритетно осигуряване преминаването на тежкото движение, т.е. предимство по моста в момента се дава на камионите. Те биват пускани първо, а след тях идва ред на леките коли. Драганов коментира, че всеки цикъл на преминаване през Дунав мост се съобразява с моментното състояние на трафика. „Ако се натрупат много леки коли, то разбира се, че на тях ще бъде дадено предимство“, категоричен бе областният управител. Той посочи обаче, че понастоящем приоритетът е за тежкия трафик, защото през лятото през моста средно за 24 часа в едната посока са преминавали по около 800 – 900 камиона, а сега техният брой е около 1300. С приоритетното пропускане на камионите през Дунав мост целта е в едната посока на денонощие да преминат по около 1500 – 1600 тира, което отговаря на максималния капацитет на съоръжението. Освен това с пускането на товарния трафик преимуществено се освобождава място за още четири камиона на кантарите, които след обработка могат също да преминат в съответния прозорец. Предложената от областния управител реорганизация е във връзка с ремонта в българския участък на моста и би могла да доведе до пропускане на над 60 камиона в рамките на час в посока от България към Румъния.
Освен това загражданията в района на граничния пункт при Русе, които отделят лекия от тежкия трафик, ще бъдат разпределени по нов начин, така че да има повече място за изчакващите камиони. IБГНЕС
Още от България
Мартин Димитров: Няма разцепление в ПП-ДБ - обяснихме, че ще гласуваме различно
"Кандидатурата на Борисов за премиер е невъзможна"
Влак е дерайлирал край Захарна фабрика, няма пострадали
В композицията е имало около 60 пътници
Наталия Киселова: Борисов не е приемлив кандидат за премиер
Не биха дали непоискана подкрепа за Атанас Атанасов като председател на парламента