От „Български пощи“ предупреждават, че отново се разпращат фалшиви електронни и SMS съобщения от името и/или с логото на дружеството. От началото на месец юли преобладават SMS съобщенията. В тях клиентът се уведомява, че има пратка, като понякога се посочва и произволен номер. Изисква се да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др.
Във всички фалшиви имейли се настоява получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и др.
Съобщенията се изпращат на английски или български език.
В някои от случаите, като подател на SMS –те и имейлите, се копира името на „Български пощи“ и електронния им адрес.
„Български пощи“ отново обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл заплащане на такси за доставка или освобождаване от митница на пратки и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.
Още от България
Летище София вече носи името "Васил Левски"
Президентът Радев издаде указ за това, с днешна дата
БЗНС: Свободата, демокрацията и независимостта не са за продан
"В тази нова реалност, в която идеологиите се сменят, а геополитическият баланс се размества, ние трябва да защитим фундаменталните ценности, които ни определят."
Пеевски: МВР и Прокуратурата да защитят държавността от шайката на Костадинов
"Държавата, в лицето на своите институции трябва да се противопостави на тези фашизоидни анархисти"