"Черната кутия издържа, тя е огнеупорна, но при висока температура лентата може да прегори, а дали ще издържи и на агресията на морската вода, не знам. По-скоро големият въпрос е дали изобщо ще се намери кутията. Тя не е голяма, а и като знам с каква техника разполагаме шансовете клонят към нула", казва в интервю за "24 часа" о.з. подполковник Николай Калев, военен пилот първи клас .
"От нея може да се разбере дали е имало пикиране, увеличена ли е скоростта, какъв е наклонът и по съвкупността от всички данни и параметри може да се направи моделиране на полета, ще има и насоки дали е има рязко прекъсване, дали е взривен, дали е ударен. Ако примерно е имало удар във водата, на касетата няма да има нищо От кутията няма да разберем дали е взривен от удар с ракета, дали е имало взрив, просто прекъсват линията. Не при всички взривове могат да се загубят данните. Зависи от много фактори - ако самолетът е пълен с гориво и се забие в земята, зависи къде е разположена самата кутия, на МиГ-21 бе в опашката, тук е била между двата двигателя. Тя може да се повреди, както е ставало при МиГ-21 при взрив и при висока температура, лентата е пластмаса и прегаря, след което не може да се дешифрира", коментира той.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас