Една от мерките, които кабинетът ще задейства през следващата седмица, е да поиска дерогация от ЕС за освобождаване от акциз на електроенергията и природния газ.
Съгласно чл.15 от Директива 2003/96/ЕО на Съвета на ЕС от 27 октомври 2003 г. относно преструктурирането на правната рамка на Общността за данъчно облагане на енергийните продукти и електроенергията, държавите-членки могат да прилагат пълно или частично освобождаване от данъци или намалени ставки на данъчно облагане по отношение на електроенергията от възобновяеми енергийни източници; енергийните продукти и електроенергията, използвани за превозването на стоки и пътници чрез железопътен транспорт, метро, трамваи и тролейбуси, както и електроенергията, природният газ, въглищата и твърдите горива за бита.
Също така е допустимо освобождаване от акцизи на природния газ за държавите-членки, в които делът на природния газ в крайното енергийно потребление е под 15%, посочват от пресслужбата на МС.
Още от България
След летните градуси - температурите падат, жълт код за валежи утре
Предупреждение за значителни количества дъждове, в отделни райони до около 40 литра на кв.м, е обявено през следващото денонощие в цяла България
„Неохим“ спря аварийно, жълт облак притесни жителите на Димитровград
Изпуснати са азотни оксиди в атмосферния въздух от комина на инсталацията на 11 октомври в продължение на минути
Първият ни морски посланик: Черно море е обявено за военна зона от застрахователите
Според капитан Андриян Евтимов целта на атаките на двата кораба в Черно може да е дестабилизация и ескалация на конфликта