„Системата на Пътна полиция работи и случаите, в които има разминаване са частни. Обяснението е много лесно. Когато имате глоба, на фиша е написана сметката, към която трябва да се плати тя. Основанието за заплащането е номерът на електронния фиш. А задълженото лице не е този, който заплаща, а този на когото е връчена глобата.”
Това заяви в студиото на „Здравей, България” по Нова телевизия Иво Писанов от отдел „Пътна полиция”.
Той обясни, че в над 90% от случаите на разминаване в системата - причината е неправилното попълване на платежното нареждане. „Насоката ни с тези действия не е толкова към дължимите глоби, а към връчването на електронните фишове", казва той.
„Ако ви бъде връчен фиш – това не означава, че хората не могат да продължат. С връчването на санкциите започва административно-наказателният процес. Проверката, която всеки може да извърши в нашата страница, показва дължимото от вас. Но ако една глоба не е връчена, то тя не е дължима”, допълва Писанов.
Той добавя, че на границите ще бъдат предприети организационни мероприятия, които да облекчат чакането при проверка на данните.
„Ако шофьорът има дължими глоби – отнема се книжката, свидетелство за регистрация и автомобилът се спира от движение. Автомобилът ще се спира от движение само ако водачът е и негов собственик”, казва Писанов.
Иво Писанов
Още от България
Слънчево и малко по-топло
Максимални температури между 5° и 10°
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен