24 Март, 2025

След 7 години АПИ призна – кръстовището край с. Загорско е опасно!

След 7 години  АПИ призна – кръстовището край с. Загорско е опасно!

Лютви Местан

Най-сетне, 7 години след въвеждане в експлоатация на главен път Кърджали-Маказа, изп.д-р на АПИ Кърджали Иван Гавазов призна – кръстовището край с. Загорско е опасно и крие риск за трагични инциденти.
Това стана ясно по време на „следствения“ експеримент, който проведох вчера (20.05.2021г.) в присъствието на репортери от местни и национални медии. Два дена по-рано Гавазов поиска от съдебния състав по делото за катастрофата от 14.04.2019г. да му разреши премахването на инертните материали, които образуват скален нос, ограничаващ чувствително видимостта. 
Дотук добре! Но в конкретния случай максимата „признат грях не е грях“ е абсолютно неприложима, защото става въпрос за седем годишно 

престъпно нехайство

 и престъпно неизпълнение на задължения от страна на длъжностни лица. За това следва да се носи отговорност не само административна, а и наказателна, защото цената на това нехайство е човешкото здраве и живот.
Гавазов призна пред медиите, че скалният нос (виж сн. №1) с инертни материали не е от вчера, нито се е появил след катастрофата от 14.04.2019г. Бил е наличен още след подписването на Акт 16 на пътя през 2014г. Въпросите, на които той дължи отговор, са следните :

1. Едва сега ли е забелязал инертните материали от скалния нос?
2. Катастрофата от 14.04.2019г. не е нито първият, нито последният инцидент в този участък. Защо се сеща чак сега? Къде е спал цели седем години и защо не е обезопасил кръстовището? 
3. Защо при тази намалена видимост едва през миналата година постави знак за ограничения на скоростта до 60 км/ч?
4. Защо цели 6 години от въвеждане в експлоатация този опасен участък от пътя остана без ограничение на скоростта?
5. Защо едва миналата година непрекъснатата линия в средата на пътното платно, забраняваща навлизане в насрещната лента, бе удължена с близо 1 км?
6. Защо АПИ не поддържа в изправност задължителната хоризонтална маркировка и най-вече стоп-линиите на кръстовищата? Разполагам с хиляди снимки, че в деня на катастрофата и на следващия ден преди знака стоп нямаше очертана стоп линия (виж снимки № 2 и № 3). Такава е начертана в нощта на 15.04 срещу 16.04.2019г (сравни снимка № 4 направена от БТВ на 15.04.2019 г. и снимка № 5, направена от прокурорите на 18.04.2019  от абсолютно същия ракурс). Обяснението на Гавазов, че такава е имало, но не се е виждала, защото е била замърсена, е лъжа, отчаяна лъжа за спасяване на собствената кожа от наказателна отговорност. Гавазов няма отговор на въпроса защо всички останали (в това число и по-малки и по-далечни) линии се виждат, а стоп-линията – не? Защото я нямаше. Нито човешкото око, нито телевизионните камери могат да видят и уловят реално несъществуващ факт.
7. Този седми въпрос е най-важен и задължава прокуратурата да се сезира незабавно и да потърси наказателна отговорност от директора на АПИ. Защо двойната указателна табела „Загорско 0,5 – Джебел 7“ (виж снимки № 6 и № 7) при стандарт, съобщен от самия Гавазов в съдебната зала, от минимум 2,3 метра, е поставена на едва 97 см. височина? Така поставена, указателната табела образува абсолютна преграда по линията на видимостта  посока Кърджали и я ограничава до 40м. за леки коли и до нула за по-високите джипове.

В тази статия няма да се спирам на останалите лъжи и измами на прокуратурата. Целта ми е друга и тя е свързана със жалката  манипулация на Гавазов от вчера. Пред медиите той се опита да прехвърли върху мен отговорността за евентуален нов трагичен инцидент в този участък. Той е трябвало да премахне инертните материали от земния скат, но нямало да го направи заради делото. Не! Аз казвам друго. Обръщам се към прокурорите и съдебния състав – разрешете официален съдебно-следствен експеримент за измерване на реалната ми видимост от знака стоп. Готов съм! Направете го още утре и секунда след това пуснете багерите да премахнат не само инертните материали, а и целия скат, за да няма още жертви!
Прокуратурата няма да се съгласи. Нито ще потърси отговорност от Гавазов. Той е част от това ОПГ (Организирана Прокурорска Група), която в конкретния случай има за цел не безопасността на гражданите или справедливостта, а непременно, дори с цената на груби манипулации и лъжи, да осъдят един невинен човек. Такава е политическата поръчка. 

Казвам се Лютви Местан.

В заключение, благодаря на медиите за коректното отразяване на вчерашния „следствен експеримент“.

Снимка № 1

mestan_eksperiment1.jpg

Снимка № 2
mestan_eksperiment2.jpg

Снимка № 3

mestan_eksperiment3.jpg

Снимка № 4 и снимка № 5

mestan_eksperiment4-5.jpg

Снимка № 6 

mestan_eksperiment6.jpg

Снимка № 7

mestan_eksperiment7.jpg


Сподели:
Петкова за Бюджет 2025: Целта е стабилизиране на публичните финанси след прекомерните разходи при управлението на ПП

Петкова за Бюджет 2025: Целта е стабилизиране на публичните финанси след прекомерните разходи при управлението на ПП

"Бюджет 2025 успява да реши няколко важни за обществото проблема, въпреки критиките към него.“

"Възраждане" внася вот на недоверие към правителството - не харесва политиката към Украйна и Русия

"Възраждане" внася вот на недоверие към правителството - не харесва политиката към Украйна и Русия

"Възраждане" внася вот на недоверие към кабинета на Росен Желязков на основание "системен провал" във външната политика на страната. "Вместо да защитава националния интерес, кабинетът следва сляпо конфронтационната линия на либералния елит в Брюксел, пренебрегвайки желанието на българския народ за мир, неутралитет и диалог", казват от партията на Костадин Костадинов.

Облачно, на места с дъждове

Облачно, на места с дъждове

Максималните температури ще бъдат между 17° и 22°, в София – около 18°