Лютви Местан
Най-сетне, 7 години след въвеждане в експлоатация на главен път Кърджали-Маказа, изп.д-р на АПИ Кърджали Иван Гавазов призна – кръстовището край с. Загорско е опасно и крие риск за трагични инциденти.
Това стана ясно по време на „следствения“ експеримент, който проведох вчера (20.05.2021г.) в присъствието на репортери от местни и национални медии. Два дена по-рано Гавазов поиска от съдебния състав по делото за катастрофата от 14.04.2019г. да му разреши премахването на инертните материали, които образуват скален нос, ограничаващ чувствително видимостта.
Дотук добре! Но в конкретния случай максимата „признат грях не е грях“ е абсолютно неприложима, защото става въпрос за седем годишно
престъпно нехайство
и престъпно неизпълнение на задължения от страна на длъжностни лица. За това следва да се носи отговорност не само административна, а и наказателна, защото цената на това нехайство е човешкото здраве и живот.
Гавазов призна пред медиите, че скалният нос (виж сн. №1) с инертни материали не е от вчера, нито се е появил след катастрофата от 14.04.2019г. Бил е наличен още след подписването на Акт 16 на пътя през 2014г. Въпросите, на които той дължи отговор, са следните :
1. Едва сега ли е забелязал инертните материали от скалния нос?
2. Катастрофата от 14.04.2019г. не е нито първият, нито последният инцидент в този участък. Защо се сеща чак сега? Къде е спал цели седем години и защо не е обезопасил кръстовището?
3. Защо при тази намалена видимост едва през миналата година постави знак за ограничения на скоростта до 60 км/ч?
4. Защо цели 6 години от въвеждане в експлоатация този опасен участък от пътя остана без ограничение на скоростта?
5. Защо едва миналата година непрекъснатата линия в средата на пътното платно, забраняваща навлизане в насрещната лента, бе удължена с близо 1 км?
6. Защо АПИ не поддържа в изправност задължителната хоризонтална маркировка и най-вече стоп-линиите на кръстовищата? Разполагам с хиляди снимки, че в деня на катастрофата и на следващия ден преди знака стоп нямаше очертана стоп линия (виж снимки № 2 и № 3). Такава е начертана в нощта на 15.04 срещу 16.04.2019г (сравни снимка № 4 направена от БТВ на 15.04.2019 г. и снимка № 5, направена от прокурорите на 18.04.2019 от абсолютно същия ракурс). Обяснението на Гавазов, че такава е имало, но не се е виждала, защото е била замърсена, е лъжа, отчаяна лъжа за спасяване на собствената кожа от наказателна отговорност. Гавазов няма отговор на въпроса защо всички останали (в това число и по-малки и по-далечни) линии се виждат, а стоп-линията – не? Защото я нямаше. Нито човешкото око, нито телевизионните камери могат да видят и уловят реално несъществуващ факт.
7. Този седми въпрос е най-важен и задължава прокуратурата да се сезира незабавно и да потърси наказателна отговорност от директора на АПИ. Защо двойната указателна табела „Загорско 0,5 – Джебел 7“ (виж снимки № 6 и № 7) при стандарт, съобщен от самия Гавазов в съдебната зала, от минимум 2,3 метра, е поставена на едва 97 см. височина? Така поставена, указателната табела образува абсолютна преграда по линията на видимостта посока Кърджали и я ограничава до 40м. за леки коли и до нула за по-високите джипове.
В тази статия няма да се спирам на останалите лъжи и измами на прокуратурата. Целта ми е друга и тя е свързана със жалката манипулация на Гавазов от вчера. Пред медиите той се опита да прехвърли върху мен отговорността за евентуален нов трагичен инцидент в този участък. Той е трябвало да премахне инертните материали от земния скат, но нямало да го направи заради делото. Не! Аз казвам друго. Обръщам се към прокурорите и съдебния състав – разрешете официален съдебно-следствен експеримент за измерване на реалната ми видимост от знака стоп. Готов съм! Направете го още утре и секунда след това пуснете багерите да премахнат не само инертните материали, а и целия скат, за да няма още жертви!
Прокуратурата няма да се съгласи. Нито ще потърси отговорност от Гавазов. Той е част от това ОПГ (Организирана Прокурорска Група), която в конкретния случай има за цел не безопасността на гражданите или справедливостта, а непременно, дори с цената на груби манипулации и лъжи, да осъдят един невинен човек. Такава е политическата поръчка.
Казвам се Лютви Местан.
В заключение, благодаря на медиите за коректното отразяване на вчерашния „следствен експеримент“.
Снимка № 1
Снимка № 2
Снимка № 3
Снимка № 4 и снимка № 5
Снимка № 6
Снимка № 7
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас