6 Декември, 2025

ЕП предвижда реформа в системата за избиране на евродепутати

ЕП предвижда реформа в системата за избиране на евродепутати


Избиране на 28 допълнителни евродепутати, гласуване по пощата и избори във всички страни членки на ЕС на 9 май - това предвижда реформата на Акта за избиране на членове на Европейския парламент.

Целта е преминаване от 27 отделни избори с различни правила към единен европейски вот. Европарламентът прие доклад по законодателна инициатива, който цели преразглеждането на правилата за европейските избори.

Според предложената система всеки избирател ще разполага с два гласа. Единият ще бъде за избирането на евродепутати в националните избирателни райони, а другият – за същото в избирателния район, обхващащ цялата територия на ЕС с 28 допълнителни места.

За да се гарантира географски баланс в рамките на тези листи, страните членки ще бъдат разделени на три групи в зависимост от размера на населението си. Листите ще бъдат запълнени с кандидати от всяка от тези групи по пропорционален начин. Общите за целия Съюз листи с кандидати трябва да се подадат от европейски изборни субекти като коалиции от национални политически партии или национални сдружения на избиратели или европейски политически партии.
Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.