6 Декември, 2025

Хайко Маас иска европреговорите със Скопие и Тирана да започнат

Хайко Маас иска европреговорите със Скопие и Тирана да започнат

Хайко Маас

Преговорите с Република Северна Македония и Албания да започнат сега, поиска германският външен министър Хайко Маас на виртуална среща на страните, участващи в Берлинския процес.

"Разбираме, че въпросите на историята и идентичността са деликатни. Но такива двустранни въпроси не трябва да възпрепятстват целия процес на присъединяване", подчерта германският външен министър. Според Маас всички нации в цяла Европа носят исторически тежести. Но историята не трябва да е пречка за изграждането на общо бъдеще.

Хайко Маас заяви, че през последната година има „малък напредък в някои области“. Германският външен министър обаче напълно разбира разочарованието в региона от процеса на разширяване на ЕС. „Нека удвоим съвместните си усилия. Бъдещето на всичките 6 държави от Западните Балкани е в Европейския съюз - Германия остава напълно отдадена на тази цел", категоричен е Хайко Маас. Той обясни, че страните от Западните Балкани трябва да укрепят върховенството на закона, да се борят с корупцията и организираната престъпност, да защитят свободата на медиите и да създадат пространство за процъфтяване на демокрацията.
Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.