Мрежата ресторанти за бързо хранена KFC изпрати до клиентите си в Германия съобщения с призив да отпразнуват годишнината от "Кристалната нощ" със специален техен продукт, съобщава ВВС.
Припомняме, че "Кристална нощ" или "Нощта на разбитите витрини" е нарицателно за антиеврейските погромите в нощта на 9 срещу 10 ноември 1938 година. В резултат на нападенията от нацистите загиват 90 души, разбити са синагоги и магазини. Тази дата се смята за началото на Холокоста в Германия.
На 9 ноември обаче KFC изпраща чрез мобилното си приложение съобщение:
"Ден е денят в памет на "Кристалната нощ" (на немски названието е съвсем недвусмислено Reichspogromnasht - Нощта на погромите в Райха), почерпи се с допълнително нежно сирене върху хрупкаво пиле!".
По-малко от час след това компанията започва да изпраща съобщения с извинения.
"Поднасяме най-дълбоки извинения, провеждаме проверка, за да не се повтори нещо подобно".
Рекламата предизвика бурно негодувание не само в Германия.
В четвъртък компанията отново се извини за "неумишлените, нетактични и неприемливи съобщения" и отбеляза, че изпращането на съобщения в приложението им временно е спряно.
Превод: Faktor.bg
Още от Свят
Украйна разработва няколко нови балистични ракети
Министърът на отбраната Рустем Умеров по-рано заяви, че към края на 2024 година или през 2025 година ще има информация за „мащабна ракетна програма“
През ноември Русия отбелязва рекордни загуби на жива сила и техника
Руската тактика вероятно ще продължи да води до големи загуби в бъдеще
Подробни планове на британски затвори изтекоха в "тъмната мрежа"
Има опасения, че ще бъдат използвани за контрабанда на наркотици и оръжия или за организиране на бягства