Мрежата ресторанти за бързо хранена KFC изпрати до клиентите си в Германия съобщения с призив да отпразнуват годишнината от "Кристалната нощ" със специален техен продукт, съобщава ВВС.
Припомняме, че "Кристална нощ" или "Нощта на разбитите витрини" е нарицателно за антиеврейските погромите в нощта на 9 срещу 10 ноември 1938 година. В резултат на нападенията от нацистите загиват 90 души, разбити са синагоги и магазини. Тази дата се смята за началото на Холокоста в Германия.
На 9 ноември обаче KFC изпраща чрез мобилното си приложение съобщение:
"Ден е денят в памет на "Кристалната нощ" (на немски названието е съвсем недвусмислено Reichspogromnasht - Нощта на погромите в Райха), почерпи се с допълнително нежно сирене върху хрупкаво пиле!".
По-малко от час след това компанията започва да изпраща съобщения с извинения.
"Поднасяме най-дълбоки извинения, провеждаме проверка, за да не се повтори нещо подобно".
Рекламата предизвика бурно негодувание не само в Германия.
В четвъртък компанията отново се извини за "неумишлените, нетактични и неприемливи съобщения" и отбеляза, че изпращането на съобщения в приложението им временно е спряно.
Превод: Faktor.bg
Още от Свят
Франция удвои производството на изтребители Rafale, планира да го утрои
Главният изпълнителен директор на Dassault Aviation Ерик Трапие каза, че компанията е увеличила производството от един боен самолет на месец през 2020 г. до повече от два на месец през 2025 година, планират по 3 на месец за 2026 г.
Унгарци създадоха филм за облагодетелстването на "Династията" Орбан
3.5 млн души от 9,5 милионна Унгария гледаха филма на журналистите, представили корумпираната система, създадена от премиера Виктор Орбан, и до каква степен членовете на семейството му, партийни приятели и съюзници се облагодетелстват
Тръмп: Не мисля, че някой, освен мен, може да спре Путин
„Проведохме много рационални дискусии и просто искам да видя хората да спрат да се избиват едни други“, каза президентът на САЩ