Снимка: Х
Полет на авиокомпания Southwest Airlines се върна в Денвър, след като по време на излитане падна капакът на двигателя, съобщи Федералната авиационна администрация - последният от поредицата инциденти, свързани с безопасността на самолетите Boeing, предаде АФП.
В изявлението на FAA се казва, че полет 3695 на Southwest Airlines, пътнически самолет Boeing 737-800, се е приземил обратно на международното летище в Денвър, "след като екипажът е съобщил, че капакът на двигателя е паднал по време на излитане и е ударил крилото на самолета".
Самолетът, който е излетял в 8,15 ч. на 7 април и е пътувал за Хюстън, е бил изтеглен до изхода след кацането и FAA ще разследва инцидента, съобщиха от американската авиационна служба.
Си Ен Ен, Ей Би Си и други американски телевизии излъчиха драматични видеозаписи, направени от пътници, на които се вижда как част от обтекателя виси и се люлее от вятъра.
"Нека да продължим и да обявим извънредна ситуация за Southwest 3695 и бихме искали незабавно да се върнем", казал член на екипажа, който цитира радиопредавания с ръководителя на въздушното движение. "Имаме парче от капака на двигателя, което виси".
Southwest описа инцидента като "механичен проблем" и заяви, че полетът се е приземил благополучно, а пътниците са презаверени на други полети.
"Извинихме се на тези Клиенти за неудобството от закъснението им и нашите екипи по поддръжката преглеждат самолета. Поставяме като най-висок приоритет крайната безопасност за нашите клиенти и служители", заяви говорител.
Производителят на самолети претърпя поредица от проблеми с безопасността през последните години, включително фаталните катастрофи на самолети 737 MAX на Lion Air и Ethiopian Airlines през 2018 г. и 2019 г., при които загинаха повече от 350 души.
Производителят също така все още се възстановява от почти катастрофалния инцидент през януари, когато панел на фюзелажа на самолет Boeing 737 MAX 9 на Alaska Airlines се взриви по време на полет в САЩ.
През март самолет Boeing 777, пътуващ за Япония, трябваше да кацне аварийно, когато колело падна по време на излитане и се приземи на паркинг на международното летище в Сан Франциско.
Миналия месец американските регулаторни органи дадоха на Boeing 90 дни, за да представи план за решаване на проблемите с контрола на качеството, като ръководителят на FAA заяви, че компанията трябва да "се ангажира с реални и дълбоки подобрения".
Проблемите с безопасността, които се появиха на първите страници на вестниците, превърнаха компанията в често срещан обект на критики в социалните медии. "Когато една врата се затваря, друга се отваря". - Boeing", гласи само една от многото популярни шеги и мемета за производителя.
Междувременно главният прокурор на Тексас започна миналия месец разследване на доставчика на Boeing Spirit AeroSystems във връзка с повтарящи се проблеми с някои части, които той доставя на американския авиационен гигант.
Spirit AeroSystems произвежда фюзелажи и други големи самолетни части, включително за самолетите 737 на Boeing.
Съобщението на главния прокурор на Тексас Кен Пакстън дойде само няколко дни, след като Boeing заяви, че някои от висшите му ръководители, включително главният изпълнителен директор Дейв Калхун, напускат компанията, пише БГНЕС
Още от Свят
Украйна разработва няколко нови балистични ракети
Министърът на отбраната Рустем Умеров по-рано заяви, че към края на 2024 година или през 2025 година ще има информация за „мащабна ракетна програма“
През ноември Русия отбелязва рекордни загуби на жива сила и техника
Руската тактика вероятно ще продължи да води до големи загуби в бъдеще
Подробни планове на британски затвори изтекоха в "тъмната мрежа"
Има опасения, че ще бъдат използвани за контрабанда на наркотици и оръжия или за организиране на бягства